סלבס בהתחזקות

מאיה ורטהיימר ביקרה במאה שערים: "הלכתי עם כיסוי ראש"

המגישה והשחקנית ביקרה באזור כחלק מהרצון שלה ללמוד יותר על החברה החרדית: "ככל שאני לומדת אני מבינה כמה שאני לא יודעת כלום על עולם במרחק שעת נסיעה"

(צילומים: חיים גולדברג, יונתן סינדל / פלאש 90)(צילומים: חיים גולדברג, יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

מאיה ורטהיימר היא לא רק מגישה, אלא גם שחקנית. במסגרת תפקידיה הרבים היא מגלמת אשה דתיה, מה שהוביל אותה לאחרונה לבקר בבני ברק ובמאה שערים. ורטהיימר סיפרה לעוקביה, כי נסעה לירושלים על מנת להכיר יותר לעומק את העולם החרדי. בסיום הביקור היא תהתה מדוע לא ידעה יותר על המגזר החרדי, ושיתפה כי הסתובבה במקום עם כיסוי ראש.

"היום אני בירושלים. ככל שאני לומדת אני מבינה כמה שאני לא יודעת כלום על עולם שהוא במרחק של שעה נסיעה ומרגיש לי לפעמים כמו עולם מקביל", כתבה ורטהיימר, כשהיא מצרפת לסטוריז תמונה של בביקור בחנות שעונים. "כל פעם שאנחנו מתחילים צילומים, יש לי ימים שאני מעבירה בירושלים ובבני ברק כחלק מהעבודה שאני עושה כ'תחקיר דמות'. כשאני נכנסת לדמות, אז אני נכנסת לעולם שלה, שאני רוצה ללמוד אותו, ולהכיר כאילו היה העולם שלי ולנסות להבין אותו מהשורש".

"חזרתי על ענן הביתה. כמה למדתי! כמה זה הזוי בעיני שאין לכולנו ימים כאלה של להכיר את הצד השני", הוסיפה. "זה כל כך חשוב, כל כך פותח את הלב. אנחנו גרים במרחק של שעה זה מזה, ולא יודעים כלום. ואנחנו חיים בשבטים במקום כעם אחד. אני ממש חושבת שצריך ליזום כזה דבר. יום שדווקא במצב הסוציו-חברתי, סוציו-אקונומי שאנחנו נמצאים בו במדינת ישראל – שאנחנו חיים באופן שבטי, כל כך קרוב אחד לשני אבל עם זאת כל כך רחוק. זה כאילו עולמות שונים. אני כמובן מדברת על החברה החרדית והחילונית. אנחנו כל כך לא מכירים אחד את השני. הם לא אותנו ואנחנו לא אותם. ואנחנו נחשפים רק לקיצון, וזו טעות".

בהמשך אחת העוקבות שאלה אותה לפשר כיסוי הראש איתו היא מסתובבת לאחרונה. "זה שאת עם כיסוי ראש זה מגלה שאת נשואה. לא נסעתי לצלם, נסעתי כמאיה. אני פשוט רוצה לכבד את הסביבה שהייתי בה היום, וחלק מהזמן הלכתי עם כיסוי ראש".

תגיות:חרדיםכיסוי ראשמאה שעריםמאיה ורטהיימר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה