אמונה

למה נברא העולם

  • ט"ז טבת התשע"ז
אא

שאלה

כבוד הרב שלום! ברצוני לשאול שאלה, אם השם ידע את כל מאורעות העולם מחילתו ועד סופו למה מלכתחילה האדם הראשון חטא בחטא עץ הדעת אם השם ידע מראש שהוא יחטא וכו׳, ולמה אנחנו צריכים לעבור ששת אלפים שנה כדי להגיע לימות המשיח?

 

תשובה

בס"ד

 

שלום וברכה,

 

אלוקים נתן בחירה חופשית לאדם הראשון, ולא התערב בבחירה החופשית שלו. פירוש הדבר שהאדם הראשון יכל גם שלא לחטוא, ואז העולם היה נראה אחרת (וגם אלוקים כמובן היה יודע ומכיר עתיד אחר התואם את בחירתו של האדם הראשון בטוב במקום ברע). במילים אחרות, אלוקים רואה את העתיד שאנחנו יוצרים בכח הבחירה שהוא נתן לנו, ולא קובע מראש מה אנחנו ניצור.

 

ראה כאן במאמרי, "מה היה קורה אם האדם הראשון לא היה חוטא?"

https://www.hidabroot.org/article/136043

  

ירידתו של האדם הראשון לעולם הזה באה עם ניסיונות וקשיים חדשים - אך היא גם ניתנה לנו עם הכלים שיאפשרו לתקן את העולם ולהביאו לגאולתו השלמה. ואז ישוב העולם לתיקונו ודרגתו הרוחנית הגבוהה ביותר.

 

ששת אלפים שנה הוא כנגד ששת ימי בראשית. כפי שאלוקים ברא את העולם בשישה ימים, כך הוא נתן לנו את האפשרות להביאו לתיקונו בששת אלפים שנה, כאשר היום השביעי מייצג את האלף השביעי של הגאולה השלמה אותה יביא ה' לבסוף.

 

אם נביט על ההיסטוריה של העולם, נראה שתהליך האמונה אכן מתקדם בשלבים לקראת הגאולה, כאשר כל צעד אורך בין אלף לאלפיים שנה. אלוקים יתברך מכוון את ההיסטוריה שלנו ומקדם את האנושות כולה אל תכליתה. אם נביט על אנשי העבר, נראה שרוב האומות היו עובדות פסלים ואלילים, אך בזכות התורה הן התקדמו לאמונה באלוקים אחד. אין זה צירוף מקרים שספר התורה הפך לספר המפורסם והמשפיע ביותר בעולם כולו, ושעם ישראל הוא העם המדובר ביותר בעולם. כל האומות התוודעו לרעיון המשיח והגאולה, במטרה שכאשר יגיע המשיח האמיתי לעולם ויגאל את עם ישראל ויבנה את בית המקדש - גם כל העולם כולו יזכה להיגאל ולעבוד את ה' שכם אחד. כך ניבאו הנביאים בתנ"ך, שעם בוא הגאולה השלמה, כל העולם יכיר את ה', יהיה שלום עולמי, והכל יעלו קרבנות לבית המקדש. ראה כאן הרצאה על נבואותאחרית הימים והגאולה:

https://www.hidabroot.org/video/68365

 

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:בריאת העולםתכלית הבריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה