טורים אישיים - כללי

בחירות 2015: בואו נשמור על שפיות

אנחנו באתר הידברות לא מוכנים להיכנע לחילול ה' שנגרם בתקופת הבחירות הזאת. יש לנו הצעה קצת שונה, ואנחנו מזמינים את כולם להצטרף ולשנות

אא

תזכרו: לא תמיד חייבים לדעת הכלתזכרו: לא תמיד חייבים לדעת הכל

יש ריח כזה באוויר, ואני לא ממש מצליחה לזהות אותו. אני רק יודעת שהוא חריף, יש בו מן חמיצות כזו, משהו שגורם לי לסתום את האף ולחפש חלון פתוח כדי לשאוף אוויר נקי. התיאור הזה נשמע מוגזם אולי, אבל בעיניי הוא אפילו עדין. עדין מדי בשביל ריח הבחירות המתקרבות...

בתור עורכת משנה באתר היהדות הגדול בעולם, היה לי ברור שאת מערכת הבחירות נוכל לסקר בצורה מינימאלית, תוך ניסיון לשמור על שפה נאותה וכבוד של כל הנוגעים בדבר, אבל לא חשבתי שהדבר יהיה בעייתי ברמה כזו, שאפילו חמשה אחוזים לא יישארו לי לסיקור. מבט מהיר סביב מגלה לי כי האווירה שאותה תיארתי, היא רק דוגמית למראות שמתרחשים בקדחתנות.

כותרות, לינקים, תמונות, וידאו, אודיו - מה לא ראינו, מה לא שמענו. הרוחות הסוערות, שסוחפות עמן את כל הזוהמה, הצליחו להיכנס בדלת קדמית גם אלינו, אל הציבור ירא השמיים, ואני אומרת זאת בצער רב. "מאחר שנתנה רשות למשחית לחבל אינו מבחין בין צדיק לרשע" (רש"י בשם המכילתא שמות יב', פסוק כ"ב).

העיתונים, הרשתות החברתיות, הטוקבקים ברחבי הרשת, סוחפים אליהם אנשים שמכלים זמנם על רכילות, לשון הרע, השפלה, ביזיון, ובעיקר - מעורבים כאן תלמידי חכמים גדולים, שעפר אנחנו לרגליהם.

בואו לא נשכח, שגם אם יש מחלוקות, ואף הקשות ביותר - כל עוד הן מתנהלות בראשות רבנים, הצרה אומנם מפחידה, אבל פחות מפחידה כשהיא גורמת לחילול ה' גמור, בממדים שאין לנו מושג עליהם כלל ועיקר. מה חושבים האנשים שאינם נמנים על הציבור החרדי, כשהם רואים את ההכפשות, את הרדיפות, את השימוש בשמו של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, שמביא לכל כך הרבה סחי ומאוס?

ויודעים מה? בואו נעזוב רגע את חילול ה' ואת הנזק, שנגרמים בכל המערכת הזו. תנו לי לומר לכם מילה בתור אחת שנמצאת בתוך מערכת עיתונאית כבר מספר שנים. בכל הקשור לתקשורת, אין מובן מאליו. אין שחור, אין לבן, יש הרבה מאוד ערפל, בלבול, אינטרסים. מדובר במערכות שהן הרבה מעבר להבנה של אנשים, שאינם מעורבים ממש גבוה. ואני לא מדברת בנימה מתנשאת חלילה, אני מדברת גם על עצמי.

מה שאני אומרת, דווקא מתוך המקום הזה של הידיעה והעיסוק ב"ניוז" כל הזמן, הוא שעדיף שכולנו ניקח צעד אחד אחורה. עלינו להתגבר על הדחף והחשק לדעת יותר, להעדיף ללמוד עוד הלכה בשמירת הלשון, לחשוב על הצרות שגם ככה רודפות אותנו כל היום: פיגועים, אנטישמיות, שריפות, חנק, כל כך הרבה יתומים ואלמנות, אנשים חסרי יכולת. כל כך הרבה מאלו לא חסר, והתיקון הגדול הוא להרבות במעשים טובים ובאחדות.

נכון שאין לנו אפשרות לתקן את העולם, ובוודאי לא בתקופת בחירות שהיא אסון אטומי, אבל בעצמנו נוכל לשלוט, ולהיות עוד חלקיק קטן שיהפוך את הגלגל המשומן הזה לפחות ארסי וחמור. יש לנו כח בידיים, בראש, במחשבה ובמעשה, וכל אחד ואחת, שיצטרפו למחאה הקטנה נגד ההתעסקות בחומר המבחיל הזה, ייצרו מעגל אנושי מופלא, שהוא, אני בטוחה, הבחירה הבטוחה בקלפי שבשמים.

הבה נפנים את העובדה שלא חייבים לדעת הכל, לא חייבים לקרוא הכל, לא חייבים לרדוף אחרי עוד מבזק ועוד ידיעה. אתם מוזמנים להצטרף אלינו ולתת לנו עוד כח לפעול, כפי שאנחנו באתר הידברות מנסים לעשות זאת: באופן שפוי, שמצד אחד ייתן תמונת מצב - אך מצד שני לא ייגרר לרכילות ולשון הרע. וכשאני מזמינה אתכם להצטרף – אני לא מתכוונת רק לגולשים, אלא גם לשאר האתרים שהיהדות ושמירת הלשון הן נר לרגליהם.

תגיות:שמירת הלשוןפוליטיקהבחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה