לאישה

סודות לאישה: ארוחת בוקר מזינה. לבריאות!

מה לא אומרים עליה? היא משפרת את הריכוז, תורמת להרגשת חיוניות, יש לה רק מעלות. סודות ארוחת הבוקר

  • י"ז אלול התשע"ד
אא

הקפדה על אכילת ארוחת הבוקר חשובה בגלל שפע של סיבות, כולל הגדלת משך הריכוז, שיפור בתהליך פתרון בעיות ושיפור הזיכרון. מחקרים מראים כי ארוחת בוקר מזינה תשפר את תפקוד המוח, תעודד למידה, תעלה את ציוני המבחנים ותפחית סימני רעב כמו כאבי בטן וכאבי ראש, מתח בשרירים ועייפות – כולם גורמים המפריעים ללמידה. ארוחת בוקר מזינה כחלק מתזונה מאוזנת תסייע לילדים להתרכז טוב יותר בלימודיהם תפחית את הסיכון למחלות ולהיעדרות מבית הספר.

ארוחת הבוקר יכולה להיות פשוטה ומזינה, כזאת  שבני המשפחה הממהרים לפעילותם היומית יכולים להכין במהירות ובקלות, ועדיין להכיל חלבון, פחמימות (עמילן) ומנת שומן. ארוחה כזו תמנע ירידה חדה ברמת הסוכר, המלווה בהפחתת רמת האנרגיה, והופעת סימני רעב כמו כאבי בטן וכאבי ראש. ההצעות הבאות עונות על הדרישות התזונתיות ועדיין אפשריות לביצוע גם במסגרת בוקר אופייני, והרי הן לפניך: דגני בוקר עם חלב, בייגל או טוסט עם ממרח (אפשר להכין את הטוסט ערב קודם ולחממו במיקרוגל להשגת ניחוח טרי). שייק פירות כמו בננה בחלב ועוד.

 כיוון שבכל זאת, על אף הרצון הכן -ילדים ומבוגרים רבים לא מספיקים לאכול ארוחת בוקר מסודרת ומזינה, חובה להקפיד להשלים את החסר בדמות ארוחת עשר בביתהספר או מבקום העבודה. תפריט ארוחת העשר יכול להיות פשוט וקל להכנה. ילדים ומתבגרים האוכלים כוס דגני בוקר (רצוי מלאים)  בחלב,  ומשלימים ארוחה זו בארוחת עשר הכוללת כריך, גבינה, פרי וירק - מקבלים חלק נכבד מרכיבי התזונה הנדרשים להם במהלך היום

יש לזכור שלחמניות גדולות ופיתות שוות ערך מבחינה קלורית ל-4-3 פרוסות לחם, ויש להתחשב בכך כשמכינים את הכריך.

לצד הכריך ממליצים התזונאים להוסיף מנה או שתיים של פרי או ירק חתוך. מתוך מחשבה על מהלומות אפשריות שיספוג הפרי הנ"ל בזמן שהותו בתיק. ירקות מתאימים הם: תפוחים, אגסים, מקלות גזר ומלפפון או עגבניות שרי שלמות

את הכריך מומלץ למרוח  בממרחים ששומרים על טריות במצבי חום וקור כמו חלבה טחינה, גבינה צהובה, ממרח זיתים או סלט כרוב. ממרחים שמתקלקלים במהירות הם מיונז, חומוס, טונה וביצים.

תחליף לממרח השוקולד האהוב כל כך על ילדי הגן וכיתות בית הספר היסודי נוכל למצוא בחמאת בוטנים, ריבה או ממרח שוקולד חרובים, שהם מזינים ובריאים יותר. כמו כן במקום מרגרינה או חמאה, ניתן לטפטף על הלחם מעט שמן זית.

תגיות:אישהעקרת ביתטיפוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה