שבת

אליקם בוטה: מתנתק ממרוץ החיים

בשבת הוא משתדל להתחבר לצד הרוחני שלו, היה רוצה להתארח אצל מרן זצ"ל, ובמוצאי השבת הוא לא ממהר לשום מקום. הכירו את השבת של אליקם בוטה

אא

השבת עבורך?

"מתנה ייחודית שהקב"ה העניק לנו - יממה של טוהר נפשי והתעלות רוחנית. זמן לחשיבה נקייה על מה שהיה בשבוע החולף ומה שנעשה בשבוע הבא עלינו לטובה. זמן איכות עם המשפחה והחברים הקרובים". 

סדר היום?

"מקבלים את השבת בבית הכנסת, חוזרים לסעודת שבת מענגת של דגים מיוחדים ומיטב המטעמים. משוחחים על פרשת השבוע, בעיצומו של שולחן השבת פוצחים בשירה אדירה של מיטב שירי השבת. בבוקר מתפללים שחרית. חוזרים לבית ומתענגים על החמין והג'חנון של מרת אמי היקרה. ולאחר מכן משתדל לא לפספס קביעת עיתים לתורה וקריאת 'שניים מקרא ואחד תרגום'. קם לתפילת המנחה, סועדים סעודה שלישית והמשך החוויה המשפחתית, עד לתפילת ערבית".

בית הכנסת?

"בית הכנסת התימני במושב שלי. קשה לי להתפלל במקום אחר, ולוותר על האווירה והניגונים שמחברים אותי לנוף ילדותי".

שיר שבת אהוב במיוחד?

"שיר מ'הדיוואן' התימני, 'יום שבת', שכתב רבי שלום שבזי זצ"ל". 

אצל מי היית רוצה להתארח בשבת, ואת מי לארח?

"כמי שטרם נישא, ההורים הם המארחים. ואני נהנה מאוד במחיצת האחים והאחיות הנשואים, כשהם באים אלינו. הייתי מאוד רוצה להתארח בביתו של מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל. לחזות ולספוג מה זו אווירת שבת אצל גדול הדור. בע"ה לכשאנשא, הייתי רוצה לארח בביתי את הלויים, שהיו משוררים בבית המקדש, ולשורר ביחד איתם שירי שבת והלל לקב"ה". 

מה מיוחד אצלך בשבת משאר ימי השבוע?

"עצם המהות של השבת ותוספת הנשמה היתרה, מייחדת אותה כשלעצמה. בשבת אני מתנתק מהחומריות וממרוץ החיים שבמהלך ימות השבוע. יש לי את הזמן להתחבר לאני שלי, ולחיבור שלי עם הקב"ה, בלי לחץ וטרדות, מתוך דביקות ורוחניות מתוגברת". 

הדבר הראשון שאתה עושה במוצ"ש?

"מבדיל בין קודש לחול, ומרגיש שהנשמה היתרה חוזרת למקומה הטבעי. מנסה לקחת עוד כמה רגעים מתוקים, מכין לי סעודה רביעית, ומשתדל שלא למהר ולקבל את השבוע האינטנסיבי שמגיע עלינו לטובה".

תגיות:השבת שליאליקם בוטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה