כתבות מגזין

רוצים עובדים מרוצים יותר? תנו להם יותר גמישות, לא יותר כסף

מחקר שנעשה בבריטניה מצא כי חברות מפיקות תועלת ממתן גמישות בשעות עבודה לעובדים, וכי התועלת הגדולה ביותר היא כאשר הסידורים האלה נעשים באופן בלתי רשמי

  • ב' ניסן התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש של בית הספר לעסקים קאס ובית הספר לניהול קראנפילד (שניהם בבריטניה) מצא: גמישות בשעות עבודה יכולה להעלות משמעותית את שביעות הרצון של העובדים ואת תחושת המחויבות שלהם לחברה.

החוקרים ערכו סקר בקרב 2665 עובדים בארבעה חברות מהסקטור הפרטי שבהן גמישות בשעות העבודה זמינה לכל העובדים, לא רק להורים לילדים קטנים. נבדק הקשר בין אותה גמישות לסיפוק של העובדים ותחושת המחויבות שלהם לחברה, וכן בין הגמישות וטיב הביצועים של העובדים שזכו לה.

התוצאות: החוקרים אמרו כי נמצא קשר חיובי בין סידורי עבודה גמישים – רשמיים ובלתי רשמיים (כלומר, כאלה שתואמו בחוזה וכאלה שסוכמו בעל פה בין עובדים ומנהליהם הישירים) ובין שביעות רצון מהעבודה ותחושת מחויבות לחברה.

עם זאת, ביצועי העובדים היו טובים יותר כאשר הגמישות היתה 'בלתי רשמית': "המחקר מצא כי עובדים שזכו לסידורים בלתי רשמיים שאפשרו להם גמישות זכו לציונים גבוהים יותר על הביצועים שלהם. סידורים בלתי רשמיים כאלה יכולים לאפשר התאמה גדולה יותר לצרכיו האישיים של כל עובד, והמשא ומתן הבלתי רשמי עם המנהל הישיר יכול גם להיות חוויה חיובית עבור כל הצוות".

ומה מקור הקשר בין גמישות בשעות עבודה לסיפוק בעבודה? לכך התשובה פשוטה. מסתבר שעובדים – כמו כל אדם באשר הוא – מרגישים סיפוק רב יותר כשיש להם יותר אוטונומיה ושליטה על סדר היום שלהם.

תגיות:עבודהשעות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה