חדשות מדע וטכנולוגיה

תכירו את התוכי שצוחק צחוק מדבק – שרק תוכיים אחרים מבינים

תוכי קיאה החיים בניו זילנד משמיעים 'קריאת שעשוע' מיוחדת שמפיצה צחוק ושובבות בקרב כל בני מינם השומעים אותם

  • כ"ג אדר התשע"ז
תוכי קיאה (צילום: Raoul Schwing)תוכי קיאה (צילום: Raoul Schwing)
אא

כולנו מכירים את תופעת הצחוק המדבק: מישהו במצב רוח טוב שופע צחוק וגיחוכים, ועד מהרה הוא מדביק בכך את סביבתו. אבל מסתבר שלא רק בני אדם יכולים לעורר צחוק מדבק בסביבתם: גם תוכיים יכולים לעשות זאת.

אם לדייק, לא מדובר בכל תוכי. המחקר החדש שהתפרסם אתמול מדבר על תוכי קיאה החי בניו זילנד: לתוכי הזה, כך גילה צוות חוקרים בראשות ראול שוינג ממכון מסרלי באוסטריה, יש 'קריאת שעשוע' שכאשר הוא משמיע אותה, גם התוכיים האחרים בטווח השמיעה שלו נדבקים במצב הרוח המשועשע ומביעים רצון להתחיל לשחק.

שוינג ועמיתיו התחילו להתעניין בקריאה המסוימת הזו שמשמיע התוכי לאחר שניתחו בקפדנות את הרפרטואר המלא של צלילים שתוכי קיאה הללו משמיעים. מהניתוח הזה עלה בבירור כי יש קריאה ספציפית שקשורה להתנהגות משועשעת של התוכיים. כדי לאמת את הממצאים, החוקרים הקליטו את הקריאה הזו, ואז השמיעו אותה לחבורת תוכיים כבדת ראש שכלל לא הייתה עסוקה במשחק. התוצאה היתה חד משמעית: התוכיים ששמעו את הקריאה זקפו ראש, השמיעו קריאות דומות, והחלו להפגין התנהגות של ילדים הרוצים לשחק ולהתלוצץ. "כששמעו את הקריאה...התוכים התחילו לשחק עם תוכים אחרים בסביבה, או אם היו לבדם, החלו לשחק בחפץ כלשהו או לבצע אקרובטיקה אווירית", כותבים החוקרים. "הם לא חיפשו מי התוכי שהשמיע את הקריאה המקורית, מה שאומר שהקול הזה אינו משמש כהזמנה למשחק אלא מדובר בקול שמעודד שובבות וצחוק באחרים".

בקיצור: גם לתוכי קיאה יש צחוק מידבק משלהם.

תגיות:תוכיצחוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה