חדשות בארץ

מחר: שביתה כללית בכל קווי אגד בארץ

אם לא יושג פתרון של הרגע האחרון, מחר (שלישי) בשעה 05:00 בבוקר תחל שביתה גורפת בכל קווי אגד בארץ

  • כ"ב אדר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשעה זו מתקיים בבית אגד בבית דגן מו"מ בין הנהלת החברה לנציגי העובדים וההסתדרות על הסכם קיבוצי חדש. אם לא יושג פתרון של הרגע האחרון, מחר (שלישי) בשעה 05:00 בבוקר תחל שביתה גורפת בכל קווי אגד בארץ.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הסביר הבוקר (שני) את ההחלטה להשבית את 'אגד'. "קואופרטיב אגד, שפועל ברמה הלאומית כבר למעלה מ-84 שנים, עומד על סף קריסה בגלל שהדרג הפקידותי מתמהמה להביא את הסוגיה לפתרון", אמר ניסנקורן.

לדבריו, "אלפי נהגים שסובלים מפגיעה חמורה בתנאי שכרם, נושאים במחיר המחדל וממחר פקידי המדינה לוקחים כבני ערובה גם מיליון וחצי נוסעים".

הרקע להחלטה לצאת להשבתה גורפת של אגד, נעוץ בסחבת שנוקטים משרדי האוצר והתחבורה במו"מ מול הנהלת אגד על הסכם סובסידיה חדש – דבר המונע חתימת הסכם קיבוצי בחברה, ומביא לפגיעה משמעותית בשכר העידוד של הנהגים בדגש על תנאי הנהגים המשתייכים לדור א' והן לדור ב'.

בפגישה אמש (ראשון) בלשכת שר התחבורה תמך כץ בעמדת האוצר, ואמר כי אגד חייבת להתאים עצמה לעידן התחרות ולרמת השירות הנדרשת מתחבורה ציבורית מודרנית, "כמו במדינות המפותחות בעולם… המטרה היא תחבורה ציבורית יעילה ברמת אירופאית, כפי שאנו מקדמים, במסגרת הרפורמה בתחבורה הציבורית".

בתגובה, השיבה אגד: "הנהלת אגד מצרה על החלטת ההסתדרות וועד העובדים הארצי, על כי בחרו להשבית את שרותי החברה. הגם שניתן להבין ולהזדהות עם חששם המוצדק לאבדן האופק הכלכלי שלהם בשל גרירת הרגליים המתמשכת ואולי המכוונת (שנה ומחצה של דברת סרק) של משרדי הממשלה במשא ומתן עם הנהלת אגד - דבר הגורם לאי חידוש ההסכם הקיבוצי בין הנהלת אגד לבין וועד העובדים הארצי וההסתדרות.

"הנהלת אגד תעשה ככל שביכולתה למנוע ובוודאי שלמזער את נזקי השביתה ככל שיהיה ביכולתה לפעול בעניין, באמצעות הפעלת מקצת מקווי השרות על ידי חברי אגד בעלי רישיונות נהיגה לאוטובוסים. אלה מהווים כ-20 אחוז בקירוב מכלל נהגי החברה. אנו קוראים לשרי האוצר והתחבורה להיכנס לאלתר לעובי הקורה, כדי למנוע את הכאוס התחבורתי שעלול לפרוץ ביום שלישי הקרוב תוך פגיעה קשה ומתמשכת במשק ובחברה".

תגיות:שביתהאגד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה