בריאות ותזונה

רוצים לרדת במשקל? קבלו את 10 כללי הזהב

ד"ר דיוויד פרלמוטר בספרו "תוכנית המוח הלבן לחיים בריאים" מסביר את עקרונות שיטת התזונה שלו, המסייעת להורדה במשקל ולשמירה על הבריאות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ד"ר פרלמוטר מציע בספרו שיטת תזונה חדשה, המאפשרת לשלוט בנפש, בגוף וברוח. היעדים העיקריים של התוכנית הם הפחתת דלקת ושליטה בה, הפיכת הגוף למכונה שורפת שומן, איזון רמות החיידקים הטובים בבטן, איזון ההורמונים, שליטה בגנים ואיזון החיים.. לפניכם 10 עקרונות חשובים מתוך ספרו "תוכנית המוח הלבן לחיים בריאים".

1. עקרונות השיטה: מחויבות, מתינות, וסבלנות

הדבר היחיד שד"ר פרלמוטר מבקש מקוראיו הוא מחויבות. התוכנית היא למעשה דרך חיים ישימה ואפשרית לאורך זמן באמצעות מספר שינויים בהרגלי היומיום. חשוב לבצע את הפעולות במתינות, צעד-צעד ולהיות סבלניים ולהיות טובים כלפי עצמנו.

2. כתיבת יומן

בתחילת דבריו, ממליץ ד"ר פרלמוטר לקוראים לכתוב יומן ובו לתעד מדי יום את מה שעובר עליהם בתהליך ובדרך החדשה שבחרו לעצמם: הסיבות, המחשבות, היעדים והאירועים המשפיעים עלינו ועל אופן קבלת ההחלטות שלנו. חשוב לתעד את התחושות והרגשות, בעיקר אלו הקשורים לאכילה – לתפוס את עצמנו כשהאכילה שלנו אוטומטית או רגשית, לגלות התניות הקושרות בין הרווחה הרגשית לבחירות בחיי היומיום. בימים הקשים, שוודאי עוד יגיעו, הוא ממליץ להקדיש יתר תשומת לב לתופעות של אכילה רגשית ולעסוק דווקא בפעילויות בריאות. המודעות העצמית והכתיבה יסייעו לנו להתגבר על דחפים ותשוקות למתוק או לג'אנק פוד.

3. גמילה חד משמעית מפחמימות

ד"ר פרלמוטר מסביר כי יש לבצע גמילה חד משמעית מפחמימות. "בימים הראשונים זה באמת די קשה", הוא מסביר, "אבל כשעוברים את השבוע הראשון מבחינים בתוצאות, ואז גדלה המוטיבציה להמשיך הלאה".

"התוצאות מוחשיות", הוא אומר. "אנרגיה מחודשת, צלילות מחשבתית וקלילות גופנית. אלו הם דברים ממכרים יותר מכל פחמימה שחשבתם להכניס שוב לגופכם".

כטכניקה להתמודד עם הקושי, ממליץ ד"ר פרלמוטר להתייחס אל הפחמימות כאל סם מסוכן ואל ההיפטרות מהן כדבר הטוב ביותר שאתם עושים עבור עצמכם.

4. סלקו את הגלוטן

ד"ר פרלמוטר מגדיר את הגלוטן כ"אויב האנושות". לדבריו, החלבונים שבגלוטן גורמים לדלקות, לתגובות אוטואימוניות ואפילו לסרטן. הם פוגעים בדופן המעי וגורמים לצליאק, לסוכרת ולמחלות מעיים דלקתיות, ומשבשים את חילוף החומרים של הגלוקוז והשומן בגוף. הגלוטן גם מונע מהגוף לרדת במשקל.

אולי יעניין אותך גם:

"איך להוריד במשקל אחת ולתמיד"

"מהי הדרך לגרום לגוף לשרוף שומן גם מתוך שינה"

"איך להוריד במשקל, לאזן את הסוכר ולהוריד את לחץ הדם"

5. הפסיקו לצרוך סוכר בכל צורותיו

יש להבין כי הסוכר המעובד, האמיתי והמלאכותי מזיקים מאוד לגוף. הפרוקטוז, למשל, נמצא אשם בהתפתחות כבד שומני, הצטלקות ושחמת. צריכתו מתקשרת לעמידות לאינסולין ועקב כך להשמנת יתר חולנית ולליקויים בתפקוד המוח. לפי ד"ר פרלמוטר, הסוכר גורם לשינויים לרעה בתאים, בכלי הדם, בהורמונים, במערכת החיסונית, במעיים ובמערכת העצבית. הממתיקים המלאכותיים, חשוב לציין, מזיקים אף הם: משפיעים לרעה על חיידקי המעיים, גורמים לליקויים בחילוף החומרים ותורמים למגפת ההשמנה ועודף המשקל החולנית.

6. הימנעו ממזונות שעברו הנדסה גנטית

רבים מהמזונות שאנו צורכים עלולים להיות מהונדסים גנטית, ובהם תירס וסויה, בטטה, אורז ובננות. לרוב, השינויים הגנטיים נועדו כדי לשפר את המוצרים האלו ולהעניק להם תכונות חיוביות חדשות, אבל עדיין אין לנו מושג מה ההשפעה של השינויים האלה לטווח ארוך, והיא עלולה להיות מזיקה ומסוכנת. מזונות מהונדסים גנטית עלולים להיות מזיקים למערכת החיסון, לכבד ולכליות.

7. אל תיבהלו מתחושת רעב קלה

ד"ר פרלמוטר מתנגד בחריפות לדיאטות הדורשות שש ארוחות קטנות ביום כדי שלא תיווצר תחושת רעב. לדבריו, קצת תחושת רעב ואפילו הצום הם מומלצים. הצום, מסביר הד"ר, הוא דרך מקובלת לאתחול מחודש של חילוף החומרים, לקידום הורדת המשקל ואפילו לשיפור החדות המנטלית. צום לסירוגין, למשל כמה ימי צום בעונה או ויתור על ארוחה או שתיים מסוימות בשבוע, יכול, לדבריו, להאריך את החיים ולדחות מחלות כמו אלצהיימר וסרטן.

ד"ר פרלמוטר מציע צום של יום אחד שלם לפני שמתחילים בתפריט המומלץ של ד"ר פרלמוטר, ויתור על ארוחת הבוקר מדי פעם, או צום של 72 שעות שלמות ארבע פעמים בשנה.

8. הצטיידו בחלופות זמינות

עוד הוא מציע להצטייד מראש מחלופות מומלצות, שיסייעו מלצרוך את הפחמימות המזיקות: מלאו את הבית באגוזים שלמים וממרחי אגוזים, בשר מיובש, גבינות טעימות, ביצים קשות, ירקות טריים עם מטבל טעים. כך תצליחו להתגבר ברגעי השבירה. כמו כן, הוא מציע לרוקן את המזווה מפחמימות ומסוכרים, להפסיק ללכת למסעדות ולהיות ממוקדים במטרה.

9. התייחסות לחלק הרגשי והנשמתי

ד"ר פרלמוטר מסביר עוד את חשיבות ההקפדה על שעות שינה מספקות, הפעילות הגופנית, ויתור על ארוחת הבוקר פעם או פעמיים בשבוע, נטילת תוספים מסוימים והיפטרות מתרופות מיותרות, הפחתת הלחץ היומיומי והחשיפה לחומרים כימיים בסביבה המיידית, טיפוח מערכות יחסים וטיפול בעצמכם, התמודדות נינוחה עם אתגרי החיים, קביעת יעדים והתפתחות אישית ופינוי זמן לפעילות גופנית נכונה.

10. האמינו בעצמכם

ד"ר פרלמוטר מדגיש את חשיבות העקביות וחוסר הייאוש. "ראו את הפרס הגדול שמחכה לכם בסוף הדרך", הוא מזכיר. "הוא שם, בהישג יד, אפשר ממש לגעת בו, אם רק לא תוותרו ותישברו עכשיו. תהיו חזקים וזה ישתלם לכם. אם תהיו חזקים, בסוף גם תהיו רזים, בריאים, ואפילו תאריכו ימים".

הרב זמיר כהן בהרצאתו המרתקת מסביר כיצד לצרוך מזון שהוא בריא לגוף וגם לנפש:

ואם נמאס לכם לרדת ועוד הפעם לעלות במשקל, אז כדאי לכם לבדוק את סדנת הדיאטה האחרונה של אליהו שירי, שעזרה לאנשים להוריד כבר עשרות קילוגרמים.
תגיות:לחץתרופותבריאותמשקל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה