חדשות יהדות

מרגש: תלמידי ישיבה תיכונית תרמו את תקציב הפורים שלהם, להקמת מצבה לניצולת שואה ערירית

ניצולת שואה ערירית שנפטרה בירוחם, הייתה מוטלת בדירתה במשך שלושה ימים – עד ששכניה שמו לב להיעדרה, פרצו את דלת ביתה ומצאו אותה ללא רוח חיים. סיפורה עשה לו כנפיים בעיר והגיע גם לישיבה התיכונית – שהם החליטו התלמידים לנקוט במחווה יפה, ותרמו את תקציב הפורים שלהם על מנת להקים בעבורה מצבה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ניצולת השואה מריה שכטמן בת ה-80 – נפטרה בדירתה שבירוחם לפני כחודש. שכניה, שהבחינו בעובדת היעדרה, הזעיקו את כוחות ההצלה והללו פרצו אל דירתה של שכטמן ומצאוה ללא רוח חיים. בדיקה העלתה כי גופת הקשישה שהתה בדירה כשלושה ימים, מבלי שאיש ידע על כך. שכטמן איבדה את כל בני משפחתה בשואה, וכששרדה עלתה ארצה והתגוררה בגפה.

חיש קל עשה לו הסיפור כנפיים, והצליח להגיע אף לאוזניהם של תלמידי ישיבת אמי"ת – שהזדעזעו והחליטו לעשות מעשה: הם תרמו את תקציב מסיבת הפורים שלהם, כדי לאפשר הקמת מצבה עבור ניצולת השואה הערירית, ולהעניק לה כבוד אחרון. "שאלנו את חברה קדישא אם יש מי שיממן את המצבה, ואמרו שלא", כך סיפר התלמיד אילון בן דוד, יוזם הפרויקט, ל'ידיעות אחרונות'. "מכיוון שכך, לקחתי את זה על עצמי. היה לנו מאוד חשוב שאחרי מה שהאישה הזו עברה, היא לפחות תיקבר כראוי".

גם יאיר בן ישי, תלמיד הישיבה הלומד בכיתה י"ב שביקר בדירת הקשישה כמתנדב, סיפר את סיפורה לחבריו ומחנכיו – והללו דאגו לא רק להקים מצבה מכובדת לזכרה, אלא אף ללוותה בדרכה האחרונה. הרב צוריאל רובינס הוא זה שנשא את דבריו מעל קברה, באומרו כי אנו כחברה מוכרחים לשית ליבנו ולשים לב למצב הקשישים הבודדים בארץ, ובפרט לניצולי השואה.

3,500 ₪ אותם חסכו התלמידים לטובת מסיבת פורים בבית הספר – נתרמו לטובת בניית מצבה עם הכיתוב: "מריה שכטמן בת אנה צ'רניאקובה, נפטרה כ"א טבת תשע"ז, 19.1.17. ת.נ.צ.ב.ה". טקס גילוי המצבה התקיים לפני ימים אחדים, בנוכחותם של מורים, תלמידים ורב העיר.

תגיות:נפטריםמצבהניצולי שואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה