חדשות בארץ

עיריית חיפה: "במלחמת לבנון השנייה שיגר נסראללה מאות טילים לכיוון חיפה"

הבוקר ערערה עיריית חיפה על החלטת בית המשפט בעניין מיכל האמוניה. כהוכחה לצדקתם, ציינה העירייה כי "במלחמת לבנון השנייה שיגר נסראללה מאות טילים לכיוון חיפה, שרק בנס לא פגעו במיכל עצמו"

  • ל' שבט התשע"ז
מכל האמוניה במפרץ חיפה (צילום: עיריית חיפה)מכל האמוניה במפרץ חיפה (צילום: עיריית חיפה)
אא

הבוקר (ראשון) מושבתים הלימודים בבתי הספר ובתיכונים באזור חיפה עד השעה 12:00, כמחאת העירייה על כך שבית המשפט המחוזי בעיר הורה על עיכוב ההחלטה לרוקן ולסגור את מיכל האמוניה המשמש את חברת חיפה כימיקלים.

הערעור, שהוגש לבית המשפט המחוזי, נפתח בציטוט דבריו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה. כזכור, בסוף השבוע האחרון איים נסראללה לפגוע במיכל האמוניה: "לא משנה איפה הם ישימו את מיכל האמוניה, אנחנו נגיע אליו. איפה יחביאו את הספינה שמובילה את האמוניה? אמרתי שמיכל האמוניה בחיפה הוא כמו פצצה גרעינית, הם אמרו שהספינה שנושאת את האמוניה לישראל היא כמו 5 פצצות גרעיניות. לא משנה לאן הם יקחו את המיכל, נגיע אליו. בחיפה זה קל יותר, אין ספק".

בערעור, שהוגש הבוקר על-ידי עיריית חיפה, נטען כי "מי שבוחר באופן יהיר וחסר אחריות לא להאמין לדבריהם של 10 פרופסורים בעלי שם עולמי שמתריעים מהסכנה המיידית הטמונה בהמשך פעילותו של מיכל האמוניה, אולי יואיל להאמין לדבריו של מזכ"ל חיזבאללה שידוע כמי שנוהג לעמוד מאחורי איומיו הזוועתיים. במלחמת לבנון השנייה שיגר אותו נסראללה מאות טילים לכיוון חיפה, שרק בנס לא פגעו במיכל עצמו".

כזכור, בשבוע שעבר הוחלט כי על חברת 'חיפה כימיקלים' לרוקן את מיכל האמוניה בתוך 10 ימים ולא למלא אותו שוב. זאת, בין השאר תוך התייחסות לדו"ח שחיברו מומחים שהזהירו כי מיכל האמוניה חושף מאות אלפים מתושבי המפרץ לסכנת חיים.

החברה הגישה ערעור על החלטה זו. "עיריית חיפה מפיצה נתונים דמגוגיים שזורעים בהלה בציבור", טענה בערעור שהגישה לבית המשפט. עוד טענה החברה כי "הפסקת הפעילות של מיכל האמוניה תוביל לפגיעה קשה בתעשייה ובגופים שהוגדרו חיוניים למשק, ובכללם הכור הגרעיני בדימונה, התעשיות הביטחוניות, בתי החולים, מערכות לטיהור מים ועוד - באופן שיוביל לפיטורים של עשרות אלפי עובדים".

התאחדות התעשיינים תומכת ב'חיפה כימיקלים', וטוענת כי  "לא ניתן לקבל החלטה מושכלת בעניין זה בלי לשקול את הנזק הציבורי העצום שצפוי להיגרם מסגירת מסוף האמוניה. מטה לחמם של אלפים תלוי בכך שהמסוף ימשיך לפעול למען צרכי המשק הישראלי בכללותו ועד למציאת פתרונות אחרים שיאפשרו את המשך אספקתה הרציפה של האמוניה". לטענת ההתאחדות, האמוניה מהווה מקור של חומר גלם הנחוץ למספר רב של מפעלי תעשייה וסגירה פתאומית שלו תוביל לפגיעה מידית באלפי פועלים ובשבירת מטה לחמם.

תגיות:נסראללהחיפהאמוניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה