בריאות ותזונה

מחקר חדש נותן תקווה לחולי סוכרת : יש דרך לשקם את משק הסוכר בגוף

מחקר חדש של אוניברסיטה אמריקאית כי תזונה שמחקה את השפעותיו של צום על הגוף מתכננת מחדש תאים כך שיתחילו לייצר אינסולין

  • ל' שבט התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תזונה שנועד לחקות את האפקטים של צום נמצאה במחקר ראשוני כמסוגלת להתחיל תהליך ריפוי של סוכרת על ידי תכנות מחדש של תאים, כך מצאו חוקרים מאוניברסיטת USC בארה"ב.

"על ידי מחזורים מתחלפים של תזונה רגילה ותזונה דמוית-צום, למעשה תכנתו מחדש תאים שאינם מייצרים אינסולין כך שיתחילו לייצר אינסולין", אומר פרופסור ואלטר לונגו, שהוביל את המחקר. "על ידי כך הצלחנו להציל עכברים מסוכרת סוג 1 וסוג 2 במצב מתקדם. הצלחנו גם להפעיל מחדש את ייצור האינסולין בתאים אנושיים שנלקחו מחולים בסוכרת סוג 1".

תזונה שמחקה צום היא פטנט רשום של פרופסור לונגו. מדובר במתכונים דלי חלבון ודלי פחמימות שפותחו במיוחד, כך שאדם יכול לאכול אבל הגוף שלו יאמין שהוא בצום ושותה מים בלבד, ויפעל בהתאם. המחקר על הסוכרת הוא האחרון בשורה של מחקרים שמצאו יתרונות גדולים לבריאות מדיאטה קצרה תקופתית כזו.

בסוכרת סוג 1 ובשלבים המתקדמים של סוכרת סוג 2, הלבלב מאבד את תאי הבטא המייצרים אינסולין, מה שמגדיל את חוסר היציבות ברמות הסוכר בדם. אבל המחקר של USC הראה תהליך שיקום מרשים בעכברים שניזונו  מתזונה-מחקה-צום ארבע ימים בשבוע. הם הצליחו לחזור לייצור אינסולין בריא ורמות גלוקוז הסוכר שלהם התייצבו. זה היה נכון אפילו לגבי עכברים שהיו בשלב מתקדם מאד של  סוכרת. מה שלמעשה קרה הוא שהתזונה-מחקה-צום הפעילה בעכברים הבוגרים גנים שבדרך כלל פעילים רק בעוברים, וכך נוצרו תאי בטא מייצרי-אינסולין בריאים חדשים.

"הממצאים האלה דורשים ניסוי גדול יותר של ה-FDA  לגבי האפשרות להשתמש בדיאטה הזו כדי לטפל בחולי סוכרת אנושיים ולעזור לה לייצר רמות נורמליות של אינסולין", אומר לונגו. "אנחנו מקווים שנגיע למצב בו חולי סוכרת יקבלו אישור לאכול לפי הדיאטה-שמחקה-צום כמה ימים בחודש וכך ישיגו שליטה על ייצור האינסולין ורמות הסוכר בדם שלהם".

תגיות:בריאותסכרתמחלת סכרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה