חדשות בארץ

מרגש: בני הזוג נישאו בכיתה שבה לומד בנם בן השבע

בני זוג מנצרת עילית שהיו נשואים בנישואים אזרחיים, ערכו חתונה יהודית בבית הספר 'ארבל' בעיר, שבו לומד בנם בן השבע וחצי. "אני מרגיש כאילו נולדתי מחדש", אמר החתן, זאב (לשעבר ואדים)

בני הזוג בחתונה המרגשת בכיתת בנם (קרדיט: צילומי מסך)בני הזוג בחתונה המרגשת בכיתת בנם (קרדיט: צילומי מסך)
אא

ביום שישי בבוקר, הפכה כיתתו של יעקב בן השבע וחצי – לאולם החתונות של הוריו – זאב ורבקה קראיטמן. בני הזוג - זאב (ואדים לשעבר) ורבקה (מרגריטה לשעבר), עלו ארצה מאודסה שבאוקראינה בשנת 2010, ונישאו לראשונה בחתונה אזרחית בשנת 2008. מאוחר יותר נולד בנם יעקב (קיריל לשעבר).

"כבר ב-2008 החליטה רבקה לעבור קורס גיור", מספר זאב בראיון ל'ידיעות אחרונות'. "אחרי שעלינו לארץ והיא קיבלה אזרחות ישראלית, היא התחילה את הקורס".

רבקה (27), כלכלנית במקצועה, למדה בקורס במשך שנה וחצי, ועברה את תהליך הגיור בהצלחה – בבית הדין הרבני. לאחר הגיור, פנה אל בני הזוג רב בית הספר 'ארבל' בנצרת עלית, שבו לומד בנם יעקב – והציע כי את החתונה היהודית יערכו בבית הספר.

"בחודש האחרון פנה אליי רב בית הספר, נועם קריספיל, וסיפר שיש משפחה שהתגיירה ובנה הוא תלמיד שלנו בכיתה ב'", כך סיפר מנהל בית הספר, יוני חזי, שהיה בין התומכים הנלהבים ברעיון. "המוטו שלנו הוא 'בית חינוך כמשפחה', וחשבתי שאין יותר מתאים מאשר לקיים את החופה בבית הספר. דיברתי עם בני הזוג, והם התלהבו מהרעיון. כך הפכנו את בית הספר לאולם חתונות".

צוות בית הספר קיבל הוראה להיערך לחתונה, ועמל עד לשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי לכבוד המאורע המרגש: בית הכנסת לבש לבן, חופה חגיגית הוקמה בחצר ושולחנות מלאי כל טוב עמדו בכניסה.

את המראה החגיגי השלים שטיח לבן וארוך שהתחיל בכניסת בית הספר ונמשך עד לפתח בית הכנסת – ועליו הוצבו עשרות נרות צבעוניים. זאב ורבקה הנרגשים קיבלו עשרות מבני משפחתם וחבריהם שהגיעו לחתונה הייחודית, ולאחר מכן חתם זאב על הכתובה כשלצדו ראש העיר רונן פלוט. מתחת לחופה שבר זאב את הכוס, וההתרגשות הרקיעה שחקים.

מאוחר יותר, כשנשאל יעקב הקטן אם הוא שמח, אמר: "כן, אני שמח מאוד. וגם מתרגש כי עכשיו אנחנו יהודים".

זאב: "ההרגשה, כמו שהבן שלנו אמר אתמול במקווה שהוא הרגיש 'כמו חדש'. זה בדיוק מה שאנחנו מרגישים. אני הרגשתי כאילו שנולדנו היום. אפילו אחרי תשע שנים שאנחנו היינו נשואים בנישואים אזרחיים, לא הרגשנו ככה. זכינו לקבל את החוויה כזאת בבית ספר, זה המון המון מזל ושמחה רבה".

צפו בתמונות:

תגיות:יהודיםמרגשחתונה אזרחיתחתונה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה