חדשות בארץ

הקנסות עולים: 1500 ₪ על נהיגה במהירות מופרזת

השר כץ הודיע כי הוא יעלה את מחירי קנסות התחבורה. נהיגה במהירות מופרזת - 1500 שקלים, נהיגה עם רישיון ללא תוקף - 750 שקלים, וכמה ישלמו רוכבי אופניים חשמליים?

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

נוסעים במהירות גבוהה מן המותר בחוק? כדאי שתחשבו פעמיים. שר התחבורה ישראל כץ יוצא בצו חדש, בו הוא מציע להעלות באופן משמעותי מאוד את מחירי קנסות התחבורה בישראל. במידה והצעתו תתקבל, הקנס על מעבר ברמזור אדום ונהיגה במהירות מופרזת בדרך עירונית (עד 40 קמ"ש מעל המותר) או בדרך בין עירונית (עד 50 קמ"ש מעל המותר) יעלה ויגיע לסכום של 1500 שקלים, למרות שעד היום העונש היה העמדה לדין. גם הקנס על נהיגה עם רישיון נהיגה שאינו בתוקף יעלה ל-750 שקלים, ואילו כאשר רישיונו של הרכב לא יהיה בתוקף, ייקנס הנהג ב-1000 שקלים.

בהסבר שצורף להצעה נאמר: "מדרגת הקנס החדשה נועדה לעבירות חמורות ומסוכנות, אך שלפי טיבן מתאימות עדיין להיאכף כעבירות קנס. זאת משום שתדירותן הגבוהה יחסית אינה מאפשרת לכלול אותן בגדר עבירות הזמנה לדין".

עוד הציע כץ לקנוס לראשונה רוכבי אופניים חשמליים מתחת לגיל 16 (הגיל המותר בחוק) ב-1000 שקלים. גם הענישה על עבירות שונות של רוכבי אופניים חשמליים צפויה להחמיר. על עבירות כמו רכיבה שלא בישיבה על המושב, הובלה באופניים, היעדר ציוד בטיחות תקין, רכיבה שלא בימין הכביש, ועוד, יוטל קנס של 250 שקלים.

תגיות:ישראל כץקנסות תחבורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה