שידוכים וחיפוש זוגיות

מתכוננת לשידוך? 6 טיפים מהרבנית ימימה, שלא כדאי לך לפספס

זה לא דבר חדש שהרבנית ימימה מזרחי מצליחה להעלות אותנו מבירא עמיקתא לאיגרא רמה בכל פעם מחדש, ואין זה משנה באיזה ניסיון אנחנו נמצאות. זה גם לא סוד שמשנתה הסדורה בעניין ההתמודדות עם קשיי הרווקות, מפיחה בנו, הרווקות המתבגרות - כוחות מחודשים. לפנייך 6 טיפים מעולים, שיעזרו לך להסתכל קצת אחרת על הבחור, רגע לפני השידוך המיוחל

הרבנית ימימה מזרחיהרבנית ימימה מזרחי
אא

זה לא דבר חדש שהרבנית ימימה מזרחי מצליחה להעלות אותנו מבירא עמיקתא לאיגרא רמה בכל פעם מחדש, ואין זה משנה באיזה ניסיון אנחנו נמצאות. זה גם לא סוד שמשנתה הסדורה בעניין ההתמודדות עם קשיי הרווקות, מפיח בנו, הרווקות המתבגרות - כוחות מחודשים.

באחד משיעוריה האחרונים דיברה הרבנית על הדברים שצריך לחפש לפני יציאה לשידוך, ונתנה מספר טיפים מחזקים במיוחד, שאותם נבקש להעלות על הכתב:

רגע לפני הפגישה: קבלי על עצמך להתמקד בטוב

אומרת הרבנית ימימה, שלפני כל יציאה לשידוך – עלינו לקבל על עצמנו את ההחלטה הנחושה שלא לחפש את הרע ולא להתמקד במומים, אפילו שהלב שלנו לפעמים מאוד מושך לכיוון הזה. החוכמה היא לחפש את מה שכן נחמד, את מה שאני כן אוהבת בו, את מה שכן יכול להסתדר בינינו – ולא להפך.

הבחור מחמיץ פנים? התרחקי כמו מאש

הרבנית ימימה אומרת שכשהבחור בשידוך מאיר פנים, יש פה אינדיקציה לטוב לב. "מן הסתם את כבר השידוך השבע מאות אלף שלו, והוא לא מחייך כי הוא פגש אותך. אם הוא יודע בכל זאת להאיר לך פנים, למרות כל מה שעבר עליו, זה אומר שהוא אדם אכפתי. הוא לא חי רק בשביל עצמו, אלא חשוב לו שאת לא תתביישי ולא תצטערי, מזה שהוא עכשיו עייף מהשידוכים.

איך יודעים אם אדם הוא טוב או רע? על פי מאור פניו או חלילה להיפך. 'וירא אלוקים את האור כי טוב'. "טוב קשור תמיד לאור, למאור פנים", אומרת הרבנית.

נפשו יצאה בדברו

אופן הדיבור של האדם מעיד עליו רבות. נינוח או מבוצר ותוקפני, פתוח או חשדן וסגור. להכל צריך לשים לב. "האם על כל מילה שאת אומרת בפגישה הוא מחזיר לך ב'למה את שואלת את זה' או 'אני רואה שיש לך כוונה מאחורי הדברים' וכדומה. לבן אדם כזה, תספרי ש'סבתא שלך נפטרה', ותחזרי מהר הביתה".

טוב שמ(נה) משמן טוב

'השמנה היא אם רזה' – "שימו לב שבתורה קודם כתוב הטוב, ואחר כך הרע. הטובה אם רעה, מחנים או מבצרים. בתורה, שמנה היא יפה. 'בטנך ערימת חטים סוגה בשושנים?' – נפלא! 'צווארך כמגדל השן?' – נהדר! הפסיקי עם הספינינג.

"כך היה אידיאל היופי בזמן התורה. שמנה הייתה יפה והיו נותנים לה מוהר בקילוגרמים של גמלים, ואילו הרזות היו צ'פצ'ולות מסכנות".

המראה דווקא כן קובע

אז קודם כל צריך צורה חיצונית נאה ושתמצא חן. המראה החיצוני חשוב, לא להזניח את עצמך. אבל אל תכריחי את עצמך בכוח, להתחתן עם מישהו שדוחה אותך מבחינה חיצונית

דור ישרים יבורך – אם לא תזלזלו בבדיקות הגנטיות

השידוך הסתדר ובשעה טובה אתם חותרים לקראת חתונה? מזל טוב. אבל עוד לפני כן, יש בדיקות אחרונות שחשוב לעשות, לדברי הרבנית ימימה. "וראיתם את הארץ מה היא". אומרת הרבנית ומסבירה שרש"י גורס כי צריך לבדוק אם הארץ מגדלת ילדים חלשים או חזקים. "הבדיקות לפני החתונה שקוראים להן 'דור ישרים', חשובות מאוד. זו השפעה על הדור הבא, ויש לבדוק את כל הנושאים הגנטיים".

תגיות:העצמה אישיתטיפיםהרבנית ימימה מזרחישידוכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה