חדשות כלכלה

מחממים את הבית? קבלו עשר עצות נפלאות

עקב התייקרות הסולר, עוזבים יותר ויותר אנשים את ההסקה המרכזית בבניינים ומתחילים לחמם באמצעים אחרים. אז אלו אופציות לחימום קיימות כיום? מי מהן מנצחת במחיר, ומי מנצחת באיכות?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. חפשו את תווית האנרגיה – יוצאים לקנות מכשיר לחימום הבית? לא משנה במה תבחרו - כאשר אתם קונים מכשיר חדש בדקו את תווית האנרגיה, ובחרו במכשיר יעיל וחסכוני.

2. חימום בהסקה מרכזית -  המעלה הגדולה של ההסקה היא הבטיחות שלה. על אף שמעטפת הרדיאטור בנויה מצלעות ששומרות על טמפרטורה עצמית נמוכה ובטוחה למגע, הן מצליחות להפיץ את החום לחלל החדר ולחמם אותו בצורה מיטבית. העלות הראשונית של התקנת הרדיאטור היא יקרה, אך הדיירים לרוב אינם נדרשים לשאת בה, שכן היא נכללת בהוצאות רכישת הדירה. בעת שיש צורך בהחלפת רדיאטור, זה כבר יהיה על חשבון הדיירים - סכום שינוע סביב ה-1000 שקלים. תחזוקת הרדיאטור אינה זולה, אך במידה שמפעילים אותו רק בעת הצורך, ניתן לחסוך.  

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

3. חימום ביונקרס - מערכת היונקרס (גז) היא בטיחותית ומתאימה לבתים עם ילדים, זאת מאחר שגוף החימום נמצא מחוץ לדירה. היא חוסכת בחשמל, כיוון שמופעלת על ידי גז, אך לא תמיד חוסכת במחיר... מחיר התקנת חימום באמצעות יונקרס משתנה בהתאם לחברת הגז ולמדיניות שלה, לכן חשוב לעשות סקר שוק בקרב כמה שיותר חברות. בנוסף, יש גם את העלות של תנור הגז שהיא כ-1000 שקלים. לעתים חברת הגז מוכרת את התנור והיא כוללת זאת במחיר ההתקנה.  שימו לב - אם אתם מתנתקים ממערכת ההסקה המרכזית של הבניין, לצורך הפעלת היונקרס, כדאי שתבדקו אם זה משתלם לכם כלכלית, כיוון שבדרך כלל תידרשו להמשיך לשלם על המערכת המרכזית, גם בלי שאתם משתמשים בה.

4. חימום במזגן - המזגן הוא אמצעי החימום הבטיחותי ביותר שיכול להיות לבית. טווח המחירים של מזגנים עילי ורצפתי בתפוקה סטנדרטית הוא 2000-3500 שקלים, מחירו של מזגן בתפוקה כפולה נע בין 4000 ל-6000 שקלים, ואילו מזגן בתפוקה מקסימאלית עולה בין 6000 ל-7500 שקלים. אל תשכחו גם את עלות ההתקנה: התקנה בסיסית של מזגן מפוצל הכוללת עד 2 מטרים צנרת עולה כ-600-700 שקלים, והמחיר עולה ככל שהמרחק בין המדחס למאייד גדל. התקנת מזגן מיני מרכזי נעה בין 2000 ל-5000 שקלים.

5. טמפרטורת חימום -  טמפרטורת החימום המומלצת היא 20 מעלות, וזה לגמרי מספיק. העלאת הטמפרטורה בחדר במעלה אחת מעלה את צריכת החשמל של מכשיר החימום בכ-5%, וזה גורם כמובן להעלאה במחיר.

6. תנורי ספירלה - תנורי הספירלה אינם בטיחותיים במיוחד, ועלולים לגרום חלילה להתחשמלות או להתלקחות, כך שבבתים בהם יש ילדים קטנים מומלץ שלא להשתמש בהם. הם גם צורכים הרבה חשמל ולא מחממים היטב חללים גדולים. אם כבר קונים תנור ספירלה כדאי להעדיף את התנורים בהם קיים גוף חימום מתכתי – מעין פס מתכת, אשר אינו נושא זרם ומסיבה זו גורם לתנורים להיות בטיחותיים יותר.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

7. מקרני חום - מקרן חום פועל בשילוב של גוף חימום ומחזיר אור. מחזיר האור יוצר אפקט של הגברה, וכך מתקבל חום גבוה וממוקד. היתרונות של המקרן הם התחממות מהירה, חום נעים, והוא כולל לעתים גם מנגנון בטיחות. עם זאת, מדובר בחום ממוקד בלבד, והוא גם מסוכן לילדים בשל החום הרב שמוקרן מגוף המכשיר.

8. מפזרי חום - מפזר החום מורכב מגוף חימום וממאוורר שפולט את האוויר החם לחלל. הוא נוח מאוד לשימוש, בעיקר מכיוון שהניידות שלו גבוהה וניתן להעבירו בקלות מחדר לחדר. בנוסף, הוא נחשב לבטיחותי יחסית, מכיוון שהמעטפת בטוחה למגע ועשויה לרוב מפלסטיק שאינו מתחמם. הבעיה היא שמכיוון שהחימום מופץ באופן מקומי בלבד, הוא אינו משפיע על כל החדר ובוודאי שלא על כל הבית. הוא גם נוטה להרעיש, צריכת החשמל שלו גבוהה, והעיקר - בדרך כלל הוא מתקלקל לאחר כמה עונות, ואז נאלצים לקנות מכשיר חדש .

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

9. תנורי הלוגן ואינפרה אדום - היתרון הגדול של תנורי הלוגן ואינפרה אדום הוא בכך שהם כוללים ברובם תוספת אחת או יותר כמו תרמוסטט טיימר מנגנון כיבוי אוטומטי במקרה של נפילה, ועוד. הודות לכך רמת הבטיחות שלהם גבוהה, הם מפיצים חום נעים ואף חסכוניים בצריכת החשמל. החסרונות העיקריים שלהם מתבטאים בכך שהחימום מאוד איטי ולרוב מוגבל לחדרים קטנים ובינוניים.

10. איטום – רוצים שהבית יהיה באמת חם ונעים? הקפידו לסגור היטב חלונות ודלתות, כדי שהחום לא יברח. אלא אם כן אתם משתמשים במכשיר חימום הפולט גזים רעילים - ואז חייבים להשאיר פתח אוורור.

תגיות:חורףחימום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה