סגולות

סגולת ר’ פנחס מקוריץ לרפואת הנפש והגוף

סגולה לרפואה המיוחסת לר' פנחס שפירא מקוריץ (מתלמידיו ומקורביו של הבעל שם טוב הקדוש): להדליק נר לצדיק סמוך להיכל, בזמן שפותחים את ההיכל, ולברך את החולה בסמוך לנר ולהיכל

אא

ר' פנחס מקוריץ, שהיה תלמידו ומקורבו של הבעל שם טוב הקדוש - עבד רבות על נושא מידת האמת, ואמר כי מי שעובד על מידת האמת זוכה להגיע מיד לאמונה. לדידו, אדם זה, שמוסר נפשו על האמת ורוצה לחיות רק על פיה - יקבל סיעתא דשמייא מיוחדת, שתעזור לו לנפות את השקרים מדרכו, ולדבוק ברצון ה' בשלימות. 

מסופר כי הבעש"ט העריץ כל כך את ר' פנחס, עד שפעם אחת, כאשר חלה ר' פנחס – שלח אליו הבעל שם טוב רופא שיקיז את דמו (זו הייתה שיטת הרפואה המקובלת באותה ימים).

אך לפני שיצא הרופא לדרכו, לכיוון ביתו של ר' פנחס, אמר לו הבעל שם טוב: "אם תוכל לכוון בהקזה ראשונה להוציא דם שנחוץ – מוטב. אך אם לאו, אל תקיז את דמו. כי 'דמו יקר מאוד, שהוא משומר עוד מששת ימי בראשית'.

סגולה לרפואה המיוחסת לר' פנחס שפירא מקוריץ (מספר 'מדרש פנחס'):

להדליק נר לצדיק סמוך להיכל, בזמן שפותחים את ההיכל, ולברך את החולה ליד הנר וליד ההיכל.  סגולה נוספת המובאת בספר באותו עניין, המועילה לכל סוגי התחלואים היא לעמוד בגשם שיורד מפסח ועד העצרת, ו'לגלות קצת את ראשו כדי שירד הגשם על ראשו, וגם לפתוח פיו בכדי שירד הגשם לתוך פיו ממש', כלשונו. 

תפילה לרפואה שלימה ובריאות איתנה:

הֲרֵינִי מִתְנַדֵּב שֶׁמֶן לַמָּאוֹר לְעִילוּי נִשְׁמָתוֹ שֶׁל רַבִּי מֵאִיר בַּעַל הַנֵּס, כְּדֵי שֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בִּזְכוּת רַבִּי מֵאִיר בַּעַל הַנֵּס, יַצִּילֵנִי לִי וּלְאִשְׁתִּי מִכָּל חוֹלִי וּמִכָּל כְּאֵב, וְנִהְיֶה בְּרִיאִים דְּשֵׁנִים וְרַעֲנַנִּים וּשְׁקֵטִים. וְיַצִּילֵנוּ מִכָּל צָרָה וּמִכָּל מִינֵי פוּרְעָנוּת. וְיַאֲרִיךְ יָמֵינוּ בַּטּוֹב וּשְׁנוֹתֵינוּ בַּנְּעִימִים לַעֲבוֹדָתוֹ יִתְבָּרֵךְ. אֱלָהָא דְּרַבִּי מֵאִיר עֲנֵנִי (ג"פ). אֶקְרָא לֵאלֹהִים עֶלְיוֹן לָאֵל גּוֹמֵר עָלָי: חָנֵּנִי יהוה כִּי אֵלֶיךָ אֶקְרָא כָּל הַיּוֹם: עָזְרֵנוּ אֱלֹהֵי יִשְׁעֵנוּ עַל דְּבַר כְּבוֹד שְׁמֶךָ וְהַצִּילֵנוּ וְכַפֵּר עַל חַטֹּאתֵנוּ לְמַעַן שְׁמֶךָ: עֲשֵֹה לְמַעַן יְמִינֶךָ, עֲשֵֹה לְמַעַן תּוֹרָתֶךָ, עֲשֵֹה לְמַעַן קְדוּשָׁתֶךָ. יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יהוה צוּרִי וְגוֹאֲלִי: [עבודת הקודש לחיד"א]

תגיות:רפואהרבניםסגולות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה