חדשות בארץ

פרופ’ צביה ולדן, בתו של פרס, מקבלת את הדין באהבה: "אבא נקרא לבית דין של מעלה"

התבטאות יוצאת דופן נרשמה מפי פרופ' צביה ולדן, בתו הבכורה של שמעון פרס שבמהלך ראיון עמה, סיפרה על הצוואה הרוחנית שהשאיר אביה מאחוריו, והביעה את עמדתה ועמדת המשפחה באשר לקיום הצוואה במלואה - כחלק מהכבוד לאופן שבו ביקש פרס להיפרד מהעולם

פרופ' צביה ולדןפרופ' צביה ולדן
אא

התבטאות יוצאת דופן נרשמה מפי פרופ' צביה ולדן, בתו הבכורה של שמעון פרס שבמהלך ראיון לגלי צה"ל – סיפרה על הצוואה הרוחנית שהשאיר אביה מאחוריו, והביעה את עמדתה ועמדת המשפחה באשר לקיום הצוואה במלואה - כחלק מהכבוד לאופן שבו ביקש פרס להיפרד מהעולם.

"צריך לקבל את הדין, כמו שהוא היה מוכן לקבל את הדין", אמרה. "אבא שלי השאיר צוואה מאוד מאוד מפורשת. הוא כתב באופן המפורש ביותר, מה הוא רוצה, ומה הוא לא רוצה, ואנחנו הולכים בעקבותיו. זה לא בשליטתנו. הוא נקרא לבית דין של מעלה, וזהו זה", חתמה.

עוד סיפרה בראיון לוואלה News כי לאורך כל חייו, אמר לה אביה שהוא רוצה להיקבר בחלקת גדולי האומה בירושלים, ולא בכפר הנוער בן שמן – לצד רעייתו סוניה ז"ל. "אמא שלי ידעה את זה, ובחרה בדרכה. והוא כיבד את זה. אנחנו מאושרים שאנחנו נלך לקבר של אמא שלי בכפר הנוער בן שמן, והוא ייקבר בחלקת גדולי האומה, וימשיך את המסורת שלו משם. אנחנו נצטרך לשמור עליה, ונשנס מותניים ונעבוד", אמרה.

על השבועיים האחרונים במחיצת אביה, ועל ההתמודדות עם מצבו הרפואי מעידה פרופ' ולדן על אביה, כאיש שאפשר לומר עליו 'סוף מעשה במחשבה תחילה'. "הוא חשב על כל האפשרויות, גם על האפשרות של סיום חייו, ועל איך הוא היה רוצה לראות אותו. הוא דיבר על זה באופן פתוח, השאיר הנחיות מאוד ברורות לגבי מה הוא רוצה לקבל, ומה הוא לא מעוניין שיקרה".

כמו כן, בדבריה הדגישה פרופ' ולדן את ה'צוואה הרוחנית' שהשאיר פרס מאחוריו, ושאותה חיבר בשנתיים האחרונות. "הוא דאג לשמר את כל הדברים שנראו לו חשובים להמשך קיומנו כאן. הוא עשה את זה בשתי דרכים מאוד שונות – בדרך אחת בחר לעסוק בצמתים בהם קיבל החלטות, חלקן פשוטות וחלקן יותר קשות ושנויות במחלוקת. יהיה ספר שיצא באנגלית, ומפורטות בו ההכרעות האלה. ויש מסמך מורשת קצר שיתפרסם בקרוב", אמרה.

פרופ' צביה ולדן היא רעייתו של פרופ' רפאל ולדן, סגן מנהל בית החולים 'שיבא', ורופאו האישי של חמיו שמעון פרס, שאף טיפל בו בימיו האחרונים.

תגיות:הספדהלוויהבתשמעון פרס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה