חדשות בעולם

איך תיק ’תמים’ עם כיתובים בערבית, הצליח לעורר סערה ברשת?

נוכח תקופה טעונת פיגועי טרור ברחבי אירופה, ובפרט בגרמניה וצרפת – הצליח תיק 'תמים' למראה בעל כיתובים בערבית, לעורר סערה גדולה ברשת. מדוע, ואיך כל זה נוגע לישראל? קראו

התיק ה'תמים' עם הכיתובים בערבית התיק ה'תמים' עם הכיתובים בערבית
אא

ברלין: תמונה תמימה למראה של תיק נוסעת, שצולמה באחד מקרונות הרכבת התחתית – הצליחה לעורר תגובות נרעשות ברשת. הסיבה: על גבי התיק התמים התנוססו מספר משפטים בשפה הערבית.

אלמלא היה זה במרכז אירופה, ובתקופה כה טעונה מבחינת פיגועי טרור שמתרחשים במוקדים שונים בתוכה, קרוב לוודאי שהתיק לא היה זוכה להתייחסות כלשהי. אלא שבתקופה כזו, אין ספק שגם טקסט תמים, עשוי לפגוע ברגישות ולעורר אי אלו תחושות סלידה, פחד ואחרות.

מי שעיצב את התיק ה'שנוי במחלוקת' הם קומץ מעצבים ישראליים ממוצא ערבי, שמטרתם הייתה הפחדה, ותו לא. "לטקסט הזה אין כל מטרה, חוץ מלהפחיד אנשים שנבהלים מהשפה הערבית", זו המשמעות העומדת מאחורי הכיתובים, אותם מייצרים המעצבים בסטודיו הממוקם בחיפה, ומשם מיוצאים המוצרים לסניף מרכזי בברלין.

על הטיימינג הגרוע שבו הם בחרו לעשות זאת, אומרים המעצבים כי "זו השפה שלנו, חלק ממי שאנחנו. שמנו לב שהשפה הערבית מתחילה להיעלם משלטים ומקומות ציבוריים, ואנחנו חושבים שהיא צריכה להיות חלק מהמרקם האורבני".

תגיות:ברליןפיגועיםערביםישראלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה