חדשות מדע וטכנולוגיה

גילוי מסעיר: אסטרונומים הצליחו לתעד כוכב צעיר שמוקף ב’שלג’

מערך הטלסקופים האדיר של ALMA, הממוקם במדבר אטקמה באמריקה הדרומית – הצליח להתחקות אחר כוכב צעיר בשם V883 Orionis אשר התבהרות אחרונה שחלה בו, גרמה למדענים להבחין בשכבות ה'שלג' העבות שסובבות אותו

אא

מערך הטלסקופים האדיר של ALMA, הממוקם במדבר אטקמה באמריקה הדרומית – הצליח להתחקות אחר כוכב צעיר בשם V883 Orionis אשר התבהרות אחרונה שחלה בו, גרמה למדענים להבחין בשכבות ה'שלג' העבות שסובבות אותו.

למעשה מדובר בטבעות ענק של אבק וגז, שבמגע עם קרח ומים – יוצרות את האשליה האופטית שמדובר בטבעות של שלג. מה שהצליח לרגש את האסטרונומים הוא העובדה שזוהי הפעם הראשונה שטלסקופים הצליחו לתעד את התופעה המעניינת, בסדרת תמונות יפה במיוחד. "קו ה'שלג' היה שם כל הזמן, אבל כשהוא נמצא מדי קרוב לכוכב – אין אפשרות להבחין בו. התצפיות שאפשר לנו טלסקופ ALMA הפתיעו ושימחו אותנו כאחד", כך התבטא החוקר לוקאס סייזה  מואניברסיטת דיאגו פורטלס, צ'ילה, שאף עומד בראש המחקר.

לדברי סייזה, הגילוי התרחש במפתיע, היות ושאלת המחקר של החוקרים, כלל לא נסובה סביב קו השלג. "הגילוי המסעיר עוזר לנו המדענים, להבין לאשורם את תהליכי ההיווצרות וההתפתחות של כוכבים בכלל, וכוכבי לכת בפרט", אמר סייזה. (קרדיט תמונה: A. Angelich/ALMA)

תגיות:מדעאסטרונומיהגילויכוכבי לכת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה