שאלון יהדות

נתי רביץ: "זה שאתה נושם לא אומר שאתה חי"

נתי רביץ מספר מהי היהדות עבורו, ולמה היה רוצה לפגוש את דוד המלך. השאלון המאתגר

אא

נקודה יהודית שאני מתחבר אליה.

"אני מתחבר לכל מה שהיהדות מציעה כדרך חיים, אבל נקודה שאני מרגיש מאד מחובר אליה היא 'ואהבת לרעך כמוך'. אהבת האדם לפני אהבת ה׳ כציווי מה׳ היא מדהימה בעיני ומקפלת בתוכה כ״כ הרבה חכמה, עומק, ערכים ויופי, שגורמים לי להבין כל יום מחדש כמה הבריאה הזו מופלאה וכמה התורה נצחית".

דמות מעולם היהדות שאתה הכי אוהב.

"זה לא הוגן כי יש כ״כ הרבה...

"אם לנסות בכל זאת,  אז הרבי מלובביץ'. הוא מבטא את הדור האחרון ומחדיר לעם את כל הירושה מאבותינו. הוא הצליח לעשות מהפכות גדולות בכל העולם בכל הנוגע ליהדות ונצחיותה. והכל באהבת ה׳, אהבת ישראל, אהבת העולם בטהרה ובקדושה תוך שימוש בעולם הגשמי וחיבורו לעולם הרוחני ולה׳".

היהדות בשבילך היא...

"דרך חיים. היא - חיים. יהודי מלשון מודה. מודה באמת ומודה על הקיים.

נולדתי יהודי ברוך ה׳ ועל פי ההיסטוריה והמקורות שלי יש לי תכלית בעולם הזה. לא באתי לעולם הזה בשביל לאכול, לישון, לעבוד קשה, לרדוף אחרי האושר, במקרה הטוב לבנות משפחה ולמות. יש הרבה יותר מזה וכשאתה מתחבר לשורשים שלך אתה מבין עד כמה זה כמו מים לאדם צמא".

מצוה שיקרה לליבך במיוחד.

"שתיים. האחת היא השבת, השבת זו מתנה כ״כ יפה שקב״ה נתן לנו. יש בה כ״כ הרבה רבדים ועומקים של חכמה ויופי שקשה לתאר - צריך לטעום כדי להבין. והשניה היא טהרת המשפחה. גם בגלל כל מה שהמצווה הזו מקפלת בתוכה וגם בגלל מה שקורה לקשר, לזוגיות, לכבוד ההדדי וההקשבה בזכות מצווה אדירה זו".

נתי רביץ (צילום: יהונתן חברוני, ויקיפדיה)נתי רביץ (צילום: יהונתן חברוני, ויקיפדיה)

חג אהוב.

"שבועות. יש תחושה ואוירה של חג בכל מקום, חג של התקרבות, חיבור, חג מאד משפחתי על כל המשתמע מכך והלימוד הלילי...טיסה טרנסאטלנטית מחלקה ראשונה".

דמות תנכית שהיית רוצה לפגוש.

"דוד המלך. האיש שהפך את אסופת היהודים שחיו בארץ לאימפריה, הכשיר את העולם לבניית בית המקדש, גיבור מלחמה, מוסיקאי-על, משורר-על-חלל, ובעיקר היה המנהיג היחידי בהיסטוריה שעשה תשובה בכל יום מימי חייו. אין דברים כאלה..."

ספר אהוב.

"ספר תהילים. וכל מילה נוספת מיותרת".

פרויקט שהשפיע עליך באופן אישי.

"'לה פמיליה', מופע בידור מוסיקלי הכולל את אבי, אחי ואותי. פרויקט משפחתי שבו אנחנו מביאים את היחסים שלנו על הבמה עם קריצה הומוריסטי ואנחנו מנגנים ושריםלמרות שזה לא פשוט זו זכות גדולה לעמוד עם בני משפחתך על במה אחת. זה בהחלט נדיר ומקורי".

מבחינה מקצועית, האם אתה במקום שבו דמיינת שתהיה?

"אני כל הזמן בדרך לפסגת היכולות שלי אז אין מקום ספציפי בו אני רוצה להיות מבחינה מקצועית". 

רגע של תחושת החמצה.

"יש הרבה רגעים כאלה. כל פעם כשמגיעות הצעות מעניינות מהתיאטרון, מהקולנוע ומהטלוויזיה

במקביל ואתה נאלץ לבחור. כל בחירה תמיד מלווה בתחושה של החמצה.

חוץ מזה, עם כל תפקיד שאני עושה תמיד ישנה תחושה ש'הייתי יכול לעשות את זה הרבה יותר טוב' או 'הייתי צריך להתעקש על עוד טייק'. יש לי ביקורת חמורה מאד על עצמי, על רוב הדברים שעשיתי יש לי ביקורת. תמיד אני מנסה ללמוד ולהשתפר מכל תפקיד לקראת התפקיד הבא".

לקח שלמדתי ומלווה אותי עד היום.

"בהיותי סטודנט בבית צבי למדנו 14 שעות כל יום. מטורף. באתי לגרי בילו ז״ל מנהל בית צבי דאז ואמרתי לו ששחקן צריך מנוחה מדי פעם כדי לשפר את הביצועים שלו והוא אמר לי 'שחקן נח בקבר'. כמה שהוא צדק. אמן באופן כללי הוא יצור מחפש. לדעתי אין אצל אף אמן את התחושה של 'הגעתי' ".

משהו שלא יודעים עליך.

"אני שונא את הסיטואציה שהווישרים עובדים על יבש אז שכשיורד גשם אני מחכה שהשמשה ממש תהיה רטובה כדי להפעיל אותם".

משהו שתרצה שיידעו עלי.

"שאני מכין עוד כמה הפתעות. החגיגה רק התחילה".

חיים ע״פ היהדות הם...

"אתה בונה לעצמך דרך. יש דרך עם מטרה. עם כיוון. עם תכלית. חיים שלא ע״פ היהדות היום נראה לי כמו הפרסומת של אלפא רומיאו - זה שאתה נושם לא אומר שאתה חי".

תגיות:נתי רביץהשאלון המאתגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה