סבא וסבתא שלי

רוח סערה בשוק במרוקו: סבא רבא של אבא שלי, אברהם כהן זצ"ל

יום אחד, ביום שישי בשבוע, סבא אברהם הלך לשוק במרוקו וביקש מהמוכר למכור לו תבלינים. המוכר, כשראה אותו בלבוש פשוט וחליפה ישנה מאוד, עושה רושם של עני, סילק אותו בצורה מבזה. אותו סבא צדיק לא ענה למוכר, ופשוט הלך

אא

לסבא רבא של אבא שלי, שיבדל לחיים טובים וארוכים, קראו אברהם כהן זצ"ל. הוא חי בכפר ז'אויה במרוקו, ונפטר לפני מאה וחמישים שנים בערך.

יום אחד, ביום שישי בשבוע, סבא אברהם הלך לשוק במרוקו וביקש מהמוכר הערבי למכור לו תבלינים. המוכר, כשראה אותו בלבוש פשוט וחליפה ישנה מאוד, עושה רושם של עני, סילק אותו בצורה מבזה. אותו סבא צדיק לא ענה למוכר, ופשוט הלך.

סבא של סבתא שלי, אליעזר כהן זצ"ל, נכדו של אברהם כהן זצ"ל שעליו הסיפורסבא של סבתא שלי, אליעזר כהן זצ"ל, נכדו של אברהם כהן זצ"ל שעליו הסיפור

ואז באה רוח חזקה, והעיפה את כל התבלינים והמוצרים בדוכנו של המוכר. המוכר החל לבכות ולצעוק, באו אנשים ושאלו אותו מה אירע. והוא סיפר שהיה יהודי שרצה לקנות, והוא גרש אותו משם, ומיד כשהלך היהודי קרה הדבר.

שאלו אותו אנשי השוק, איך נראה היהודי? והוא תאר אותו. מיד אמרו לו, זה צדיק גדול אצל היהודים, לך מיד ותתנצל בפניו, שלא יהיה לך יותר גרוע. והמוכר הלך לביתו של הסבא והתנצל בבכיות. כמובן שהסבא מיד מחל לו, והערבי חזר למקומו בשוק – וראה הנה זה נס, הכל חזר למקומו.

רוצים לספר עם סבא ו\או סבתא שלכם? שלחו אלינו טקסט, עד 700 מילה, פלוס תמונות, למייל: Efratg@htv.co.ilהטורים הטובים ביותר יפורסמו כאן באתר הידברות.

תגיות:סבא וסבתא שלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה