פרשת קרח: מה אנחנו, סלט ירקות או בצק?
אין ספק, שהבריאה הפשוטה ואין בה הרכבה היא קודם, ואחר כך הבריאה שיש בה קצת הרכבה, ואחר כך הבריאה שהיא הרכבה גמורה. ולכך מצוות ביכורים תחילה, ואחר כך מצוות המעשר
אין ספק, שהבריאה הפשוטה ואין בה הרכבה היא קודם, ואחר כך הבריאה שיש בה קצת הרכבה, ואחר כך הבריאה שהיא הרכבה גמורה. ולכך מצוות ביכורים תחילה, ואחר כך מצוות המעשר
כיצד הפך משה מ"לא איש דברים" ל"אלה הדברים"? דווקא מתוך איבוד החשיבות העצמית בעמידתו מול השם ומול החלק המרומם שבו, מקבל האדם כוחות לעמוד מול הסובב אותו
מה הקשר בין המעיל לבין שמירת הלשון, ואלו רמזים ייחודיים אפשר ללמוד מן הפרטים המדויקים של תפירת המעיל?
בעתות משבר, על האדם לגשת אל הבורא בהודאה, אל עצמו בבירור מעמיק, ואז אל חברו. בזמנים קשים, כוח האחדות חשוב כל כך, ויש ביכולתו להביא לפתרון אפילו במצבים שנראים כחסרי סיכוי
מדוע נמשל בית יעקב דווקא לאש? באש טמון אחד הפרדוקסים הגדולים בטבע: מצד אחד האש היא אחת הדברים ההרסניים ביותר בטבע, ובכוחה לכלות בקלות ובמהירות שטחים נרחבים, מאידך האש חיונית לקיום העולם
נחום "איש גם זו" למד את תורת ה"גם זו לטובה" מאברהם אבינו. נכון שכרגע לא הכל מובן, לא הכל ברור, לא תמיד יש תשובות, אולם כל מה שקורה זה טוב. עכשיו
כשמר לי, אני פונה לבורא שימתיק לי קצת את המרירות, וכשאני בקשר עם הבורא, המרירות הופכת למתיקות, ואת המתיקות הזו אני רוצה
נשים לב שהתורה לא כותבת כמתבקש לכאורה - "ויהי באדם לנפש חיה", התורה כותבת "ויהי האדם לנפש חיה". האדם כולו הפך להיות נפש חיה, למי? לעולם כולו
ישנה צדקה מהודרת ביותר, וזמינה לכל אדם בכל רגע נתון. הכוונה היא להארת פנים, חיוך, עידוד ופרגון, שפעמים רבות הם שווים הרבה יותר מאשר ממון
מלחמת דו צדדים כזו, יכולה להסתיים בדין או בפשרה, אם יש רצון טוב מצד שני הצדדים. דברים אלו אמורים כל עוד שאין בתמונה צד שלישי. אולם מיד עם הופעת צד שלישי, העניין מתחיל להסתבך
הרצון האלוקי הוא, שרק כאשר האדם ממצה מצדו את פועלו, רק אז באים לקראתו מן השמים. מי יודע כמה שפע מיועד לנו מן השמים, הממתין שרק נניח את המוטות על כתפינו
*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה