כיפה להומו [תגובה 2]

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

פניתי אליכם פעמיים לגבי שאלה- האם לגיטימי שהומו שיודעים עליו ועל אורח חייו, יחבוש כיפה. עניתם שלגיטימי לחלוטין, ושמחתי על כך מאוד. משום מה, אינני מרגיש רגוע\שלם עדיין.. לא שחלילה אינני מאמין או מסתמך על דבריכם, אלא פשוט תחושה פנימית שכזו.. אשאל שוב ואבקש, באם זה אפשרי, לקבל גם תשובות ממספר רבנים\אנשי דת. אמנם אני הומו, שומר שבת, מניח תפילין כל בוקר ב"ה, בעל אמונה ע-נ-ק-י-ת, אוהב את הקב"ה, את הבריות, אך בכל זאת אני חושב (אולי עקב השפעת הסביבה) שאולי יש שיאמרו שאי אפשר לשלב בין דת לנטיה ומימושה. שאלתי היא כזו: האם עדיף לי, באם החלטתי לחיות באורח חיים הומוסקסואלי יחד עם החבר שלי (שהוא גם דתי, אגב), לוותר -לגמרי- על הדת, או שעדיף לי באמת לנסות בכל זאת לשלב את שני הדברים שמתנגשים, לממש את נטייתי, ולהתחזק עד כמה שאפשר מהצד השני האם ה` מואס בי כיוון שאני הומו שמממש את נטייתו, או שהוא מואס בנטייתי אך מקבל תפילותיי ומעשיי ומצוותי אשמח לתשובה מעמיקה שתפתור לי סוגיה זו..

תשובה

שלום וברכה

אם תרצה לקבל חוות דעת מרבנים נוספים תוכל לשאול באתרי שו"ת אחרים. אם העונים שם הינם רבנים ידועים כיראי שמיים.

על דת לא שייך לוותר, בפרט אם אתה מאמין בהקב"ה, גם מחוטא ופושע הקב"ה דורש שיקיים מצוות, בד בבד עם הדרישה שיעזוב את החטא.

כפי שאמרתי לך, תובעים את ירבעם בן נבט גדול מחטיאי ישראל על כך שלא הניח עירובי תבשילין בערב שבת שחל ביום טוב. וכשיגמור לתת את הדין על מעשיו הרעים יגמלו לו שכר נצחי על זה שנטל את ידיו בבוקר, [אם הוא אכן נטל].

דיני שמים אינם דומים לדיני בני אדם, ומחשבים כל עניין לעצמו.

אני בטוח שגם אם תבחר לשלב את החטא עם הדת כפי שאתה רוצה, לא לעולם תהיה שרוי בחטא, אתה עוד תתעורר בבוא היום [כשהיצר ישקוט ממך בקרוב או במאוחר] ואז כשתחזור בתשובה שלימה המצוות שקיימת בעבר יחזרו ויאירו יחד עם התשובה.

התורה שלמד אלישע בן אביה, שהפסיק לשמור על המצוות בדרך כלל, עזרה לו שתוך כמה דורות הוא הגיע לתיקון. כמסופר בגמ`.

ואף אתה, קבע עתים לתורה, תתפלל, תשמור שבת, תצום ביוה"כ, ואני סמוך ובטוח שהמאור שבתורה יחזיר אותך למוטב בהקדם, ותצא מן התסבוכת. זוהי דעת תורה, ולמיטב ידיעתי אין דעה אחרת הממליצה על הפסקת שמירת תורה ומצוות בגין לקיות במצווה אחת. כשם שלא יעלה על הדעת שבן אדם שאינו יכול לגמול את עצמו מלשון הרע ורכילות יהא צריך להשליך את הכיפה ואת הדת, כך גם מי שאינו יכול [לדעתו] לגמול את עצמו מאיסור כזה או אחר.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה