מדוע בימים שמחים לא אומרים וידוי או תחנון?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

מדוע בימים שמחים וכו` לא אומרים וידוי? ולמה את הברכה "סלח לנו אבינו.." בתפילת 18 כן אומרים בכל זאת בימים שאין וידוי? וגם יש בכך שלא אומרים וידוי הפסד גדול לאדם שנפטר בתקופה זו כי הוא מפספס תשובה על ימיו האחרונים?

תשובה

שלום רונן

 בימים שנקראים מועד, אנו נמצאים בקירבה מיוחדת לקב"ה ואיננו זקוקים לאמירת התחנון, אמירת תחנון היא בבחינת עבד, לא בבחינת בן, בנים אינם צריכים להתחנן ובימים אלו הקירבה כל כך גדולה עד שאיננו נזקקים לתחנון.

ושים לב שגם בתשעה באב לא אומרים תחנון, משום הפסוק באיכה " קרא עלי מועד לשבר בחורי" תשעה באב הוא מועד, הקב"ה משום היותו אבינו וביחס מיוחד כל כך עמנו קבע איתנו מועד ופגישה שלצערנו היתה לרעה, אך בעתיד אותו יום יהפך למועד של שמחה.

בקשת סליחה שייכת באופן תמידי ולכן נאמרת תמיד. הוידוי שהזכרת שייך כחלק מאמירת התחנון ולכן לא נאמר כשלא אומרים תחנון.


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים