חדשות יהדות

מקוואות בטהרן עברו טיהור וחיטוי. הרב הראשי של איראן: "יש לנו חופש דת מוחלט"

בימים אלו עסוקים אנשי הקהילה היהודית בטהראן ובראשם הרב הראשי הרב יהודה גראמי - בטיהור מקוואות הטהרה בטהרן, כך שנשות ישראל יוכלו להמשיך על עצמן את הטהרה גם במהלך החגים. הרב הראשי: "יש לנו חופש דת מוחלט וביטחון אישי גבוה במדינתנו. אנחנו לא מאוימים על ידי שכננו הערבים"

הרב גראמי (צילום מסך מתוך הטלוויזיה הממלכתית של איראן)הרב גראמי (צילום מסך מתוך הטלוויזיה הממלכתית של איראן)
אא

בימים אלו עסוקים אנשי הקהילה היהודית בטהראן ובראשם הרב הראשי הרב יהודה גראמי - בטיהור מקוואות הטהרה בטהרן, כך שנשות ישראל יוכלו להמשיך על עצמן את הטהרה גם במהלך ימות החגים. 

מתקנים לטהרה ופילטרים הותקנו במקוואות כדי לאפשר ניקיון מקסימלי לאחר כל טבילה, תוך 10 דקות בלבד. 

מי שדאג למהלך הזה הוא הרב יהודה גראמי, שביקש לסייע לנשות הקהילה לשמור על טהרתן גם בתקופת הקורונה. הרב גראמי הוא מנהיגם הרוחני של אלפי היהודים שנותרו באיראן, ובראיון עבר עמו התבטא הרב גרמי ואמר כי "יש לנו חופש דת מוחלט. כל בתי הכנסת פתוחים ומתקיימים בהם שיעורי תורה. יש לנו מוסדות חינוך מפוארים הכוללים בתי ספר, תלמודי תורה, ישיבות וחטיבות ביניים".

את הדברים אמר הרב גראמי בראיון לערוץ 2000, והוסיף כי "ליהודים במדינה יש ביטחון אישי גבוה. האוכלוסייה הערבית לא עוינת את היהודים, אלא להפך - ממש ידידותית. אנחנו לא מרגישים מאוימים בדרך כלשהי, ולשכננו המוסלמים יש כבוד רב כלפינו".

תגיות:מקווהאיראןטיהור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה