אמונה

מחשבות מבלבלות אמונה

  • י"ט כסלו התשע"ז
אא

שאלה

שלום כבוד הרב , ב"ה זכיתי להתחזק, זכיתי לומר תודה על מה שיש ותודה על מה שיש. זכיתי לומר בכל יום לאבא יתברך תודה רבה על הכל כי אם הוא בחיי אז ודאי שיש לי הכל. אציין שמעולם לא צצו לי בעבר מחשבות כפירה אפילו לא בתקופה שהייתי פחות חזקה בקיום המצוות וההלכה . ואילו עכשיו , בתקופת ההתחזקות הכי חזקה שלי עולים בי הרהורים ... שמא חס ושלום כל מה שאני משתדלת עבורו הוא לחינם. איך אפשר להסביר את ההתעסקות שלי בדרך הבורא ומרצונו ממני בכל שניה ושניה מיומי , איך יכול להיות שאני משוחחת איתו ומודה לו על כל דבר פעוט בחיי , ופתאום משום מקום מחשבות שמא כל זה חס ושלום סתם? המוח והלב יודעים הכל , אני אפילו משננת לעצמי בכל פעם שהכל פעולתו של היצר הרע , אני זקוקה בבקשה לכל רעיון/עצה כדי להשיב ליצר הרע מלחמה , נשמתי מתייסרת בכל פעם שהרהור כזה עולה בי ... אודה מאוד לתשובה מהירה מכבוד הרב

 

תשובה

שלום וברכה,

 

כל הכבוד על תהליך ההתחזקות. מחשבות הכפירה באים להחליש בתקופה זו מאחר שאת ניצבת לפני המטרה הגדולה והחשובה מכל, אז היצר הרע פועל ביתר עוצמה כדי להלחם בהצלחתך. אם קשה סימן שאת בעלייה. 

 

ההרהורים אינם מעידים דבר על פנימיותך, כי הם מגיעים מבחוץ. אינך בוחרת לחשוב מחשבות כפירה, ולכן אינך צריכה לדאוג בגללן.

 

הדרך הטובה ביותר היא לא להלחם, אלא לתת למחשבות לנבוח ממש כמו כלב בחצר - מבלי להתייחס אליהן ולא להתרגש מהן כלל, שיחלפו בראשך וימשיכו הלאה בדרכן. אל תגרדי בפצע, אלא תני לו להחלים בשלווה. ראי תשובה לשאלה דומה:

http://www.hidabroot.org/article/215563

כמובן שאם את סובלת ממחשבות טורדניות (OCD) אז עליך להתייעץ עם רופא משפחה או פסיכולוג, ולקבל טיפול קל לתופעה זו.

 

כמו כן, כדאי מאוד שתצפי מידי יום בהרצאות מחזקות בנושאי אמונה באתר/ערוץ הידברות, בדרך זו תמלאי את סוללת האמונה שלך, וכך יהיה לך קל יותר להתקדם. האמונה צריכה חיזוק תמידי. לכן כדאי שתגיעי לשיעורי תורה בקביעות, או תצפי בקביעות בשיעורי מוסר מחזקים על אמונה וביטחון. אני ממליץ בחום על הרצאותיו של הרב זמיר כהן, ושל הרב יגאל כהן.

 

לסיכום אמליץ  לך לקרוא חוברת קצרה שכתבתי בשם "שיחה גורלית" שעוסקת בכל השאלות באמונה. לקריאת החוברת חפשי בגוגל את המילים "שיחה גורלית". בהצלחה!

 

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:מלחמהאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה