חדשות בארץ

האם גוגל יכולה להכריע את הבחירות הבאות לנשיאות בארה"ב?

מחקר פסיכולוגי גילה כי לחברות המפעילות מנועי חיפוש, יכולת עצומה להשפיע על דעת הקהל

אא

מחקר פסיכולוגי, שבחן בחירות בהודו ובארצות הברית, גילה כי חברות שמפעילות מנועי חיפוש מסוגלות לתמרן תוצאות חיפוש ובכך להשפיע על קולות צפים. לחברות אלו הצלחה גדולה במיוחד כאשר מדובר בגולשים בעלי נטיה שמרנית.

הפסיכולוג ד"ר רוברט אפשטיין פרסם מחקר, לפיו גוגל יכולה, למשל, להטות בצורה סמויה את דעת הקהל ע"י תמרון של אלגוריתם החיפוש שלה.

במחקרו, ערך אפשטיין סדרת ניסויים על 4,500 נסיינים בארה"ב ובהודו. אפשטיין חקר את התנהגותם של הגולשים לקראת הבחירות הגדולות ביותר שהיו בהיסטוריה: הבחירות לעיריית סן דייגו ולבית הנבחרים ההודי, עם 800 מיליון מצביעים.

במהלך הניסויים, התבקשו הנחקרים לענות על שאלות שקשורות לבחירות הרלוונטיות אליהם, ולהיעזר במנוע חיפוש שנבנה במיוחד עבור המחקר. כלי החיפוש תמרן את תוצאות החיפוש כדי לקדם אג'נדות ספציפיות והחוקר בחן את דעות הנסיינים לאור השימוש בו.

מן המחקר נראה שההשפעה משמעותית ביותר. מסקנת המחקר היא שמנוע חיפוש יכול להטות את דעת הקהל ב-25% כשמדובר בקולות צפים. עוד הוא מציין שקבוצות שמרניות מושפעות יותר מקבוצות ליברליות.

יש לציין כי המחקר בחן את האפשרות לשימוש לא הגון במנועי חיפוש ולא בדק כלל האם מתבצעת  הטיה כזו בפועל.

החוקר הודה כי לא מצא אף ראיה לכך שגוגל ומפעילות אחרות של מנועי חיפוש משתמשות בכוחן על מנת להטות את התוצאות כדי לקדם מועמד כלשהו. עם זאת, מציע החוקר ברשימת ההמלצות, שבשנת בחירות תפעיל הממשלה פיקוח, שימנע אופציה של תמרון תוצאות חיפוש.

תגיות:גוגלארצות הבריתנשיא ארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה