דיכאון וחרדות

איך מתמודדים עם חרדה שמופיעה אחרי פיגועים?

אנחנו חיים במצב לחוץ גם ככה. בנוסף לגורמי המתח השגרתיים, כמו שעות ארוכות בעבודה ובלימודים - המצב הביטחוני לא ממש רגוע גם ביום יום. מה עושים כשפוחדים?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לא פעם, אחרי פיגוע, אני נכנסת לסטרס נוראי. איך אפשר להתמודד עם חרדה אחרי פיגוע או אירוע טראומתי?

​אנחנו חיים במצב לחוץ גם ככה. בנוסף לגורמי המתח השגרתיים, כמו שעות ארוכות בעבודה ובלימודים - המצב הביטחוני לא ממש רגוע גם ביום יום. אבל מה עושים עכשיו, כשהשגרה הלא ממש רגועה נהייתה מפחידה ומעוררת חרדה עוד יותר?

איך להירגע בכלל?

1. שמרו על שגרה: חשוב לעשות דברים שמחזירים לנו את השליטה לחיים, גם אם מפחדים, צריך להמשיך בתפקוד היומיומי ולצאת לעבודה, ככה אנו מעבירים לגוף ולראש מסר של התגברות על קושי.

2. צמצמו את החשיפה לחדשות: תישארו מחוברים, אבל לא מכורים. נסו לצרוך חדשות רק פעם ביום, החשיפה הבלתי פוסקת למבזקים וחדשות מעצימה את תחושת החרדה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

3. הפוגות מהנות: נסו להסיח קצת את הדעת מהמצב, אפילו הרבה. כל אחד עם מה שהוא יודע שמרגיע אותו ומעודד אותו. גם תרגילי הרפיה ומדיטציה מומלצים למי שאלו מרגיעים אותו. אם סרט טוב ישתיק את הדאגות, לכו על זה. אם טיול על הים או פגישה עם חברים - גם טוב. מה שמתאים לכם.

4. פעילות גופנית: כשעוסקים בספורט ומאמצים את הגוף, הוא משחרר הורמונים שמשפרים את מצב הרוח. תוכלו גם לפרוק מתחים ולשחרר קצת את השרירים אם נתפסו.

העיסוק בספורט ידוע ומוכח כאמצעי יעיל בהעצמה לאנשים שמתמודדים עם תופעות פיזיות כמו גם נפשיות, שמקשות עליהם בחיי היום יום.

5. דברו על זה: עוזר מאוד לשתף ולא להיות לבד עם החששות. דברו עם חברים, משפחה, או אם המחשבות לא מרפות, שיחה על הפחדים והתחושות בפני אדם שאינו שיפוטי או ביקורתי יכולה לסייע לנו לפוגג את החרדה.

6. תרגלו נשימות: הנשימות מכניסות חמצן לגוף ועוזרות להרגיע אותו מהלחץ ומהנוקשות של השרירים (אפשר ללמוד נשימות מרגיעות דרך היוטיוב).

7. פנו לטיפול רגשי: מרגישים שהכל גדול עליכם? שניסיתם הכל ושום דבר לא עוזר? אל תהססו לפנות לעזרה מקצועית שתוכל לסייע ולהחזיר לכם את תחושת הביטחון.

אורלי סמירה היא פסיכותרפיסטית ומטפלת CBT.

תגיות:חרדהפיגועים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה