שבת

אילן דמרי: "ימי החול מושפעים מאוד מאיך שעברה עליי שבת"

הוא היה רוצה להתארח בשבת אצל הרבי מלובביץ', בשבת בצהריים אוהב לטייל וכמוזיקאי, משתדל תדיר לרענן את שירי השבת שלו על השולחן. סולן להקת המדרגות מתארח שבת

אא

אילן דמריאילן דמרי

מהי השבת עבורך? "השבת עבורי היא יום של התרחשות אחרת. אני משתדל להתעסק רק במה שמייחד את השבת, ולהניח לענייני החול המטרידים. לכבד את השבת בתפילה, סעודה, ניגוני השבת, מפגש חברים, לימוד וגם אפילו הליכה ברחובות העיר. כל זה ממלא אותי לקראת השבוע החדש, ימי החול שלי מאוד מושפעים מאיך עברה עליי השבת".

מהו סדר היום שלך בשבת? "תפילת ערבית, סעודת שבת עם כמה שיותר שירים פיוטים וניגוני שמחה לשבת, בין לבין אומרים 'לחיים'. שחרית, סעודה, אם זה בחורף - אז חמין, ובקיץ - סלט יווני. וכמובן שהסעודה תהיה עם ירקות, הרבה ירקות, השאר פחות חשוב לי. ותמיד בקבוק יין טוב. אח"כ לימוד, מנוחה, קפה, וסיבוב לכיוון הים".

איפה אתה מתפלל בשבת? "שבת בערב בד"כ בישיבת חב"ד חזון אליהו בת"א. בבוקר או במוזיץ' בדיזינגוף, או בחב"ד, תלוי מתי קמים".

שיר שבת אהוב במיוחד? "זה משתנה, אין משהו קבוע. אני הכי אוהב להכיר שיר, פיוט, ניגון חדש ואז להריץ אותו בשולחן השבת זה הכי כיף. משתדל  לרענן את הרפרטואר כל הזמן".

אצל מי היית רוצה להתארח בשבת, ואת מי לארח? "להתארח אצל הרבי מלובביץ', כי נראה לי שסעודה במחיצתו של הרבי זה מעין עולם הבא. להיות בנוכחותו זה משפיע ומשרה אור על הנפש ועל הגוף. זה להתברך בשפע של ברכה ולקבל מתנות. והייתי רוצה ולארח חברים טובים זה הכי כיף!"

מה מיוחד בשבת אצלך משאר ימי השבוע? "השבת היום יותר מלאה בתוכן שקשור בפנימיות השבת והתודעה אחרת. גם ההכנות לשבת הם חלק משמעותי מהשבת וזה שינוי מהותי עבורי. המיוחד אצלי זה התחושה האחרת שמלווה אותי, סוג של הכל יהיה בסדר...תן לשבת לסדר את העניינים. לנוח. וכמובן, סעודה ב-11:00 בבוקר".

מה הדבר הראשון שאתה עושה במוצ"ש? "דבר הראשון אחרי ההבדלה, זה בדרך כלל מקלחת ומשהו חם לשתות".

תגיות:השבת שליאילן דמרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה