הום סטיילינג

שינוי קטן, תחושה גדולה: איך צביעת ארונות המטבח תשפיע על המראה הכללי שלו?

רוצים לחדש את המטבח לכבוד החגים מבלי לבזבז הון תועפות? לפניכם טיפים מדהימים לצביעת ארונות פורמייקה, שלא תרצו לפספס

אא

תקופת טרום-חגים היא הזדמנות מצוינת לשפץ, לצבוע, ולעשות שינוי בבית - לטובת רווחתם והנאתם של הדרים בו. אולם לפני שאתם שוקלים שיפוץ רציני, יש כמה פתרונות 'קוסמטיים' שלא יעלו הון תועפות כמו שיפוץ כללי, ומצד שני, ישיגו את המטרה המבוקשת. 

הטרנד החדשני שפרץ באחת לתודעה שלנו לפני כעשור, הולך וצובר תאוצה מיום ליום, וכיום הרבה יותר אנשים מעדיפים לשדרג את המטבח שלהם באמצעות צביעת הארונות מאשר החלפת המטבח כולו. 

היום, באמצעות החלפת חיפוי, צביעת ארונות או אפילו הסרתם לחלוטין והחלפת ידיות - אתם יכולים לקבל מטבח חלומי שרואים לרוב בז'ורנלים יוקרתיים של עיצוב דירות. מי שתפס את הרעיון הזה והסכים להשקיע - זכה, אך יש לדעת שמדובר בהשקעה שלצדה כמה אלפי שקלים במידה ולא צובעים לבד. 

היות והמטבח הוא חלל מרכזי בביתנו, בחירת הצבע שלו היא קריטית וגם לגוון ולטקסטורה יש חשיבות גדולה משום שהמטבח משרת ומרכז את כל בני הבית בתוכו. 

באלו צבעים בוחרים הישראלים לשדרוג המטבח שלהם? הצבע שהכי הולך הוא השמנת והלבן, אך יש אמיצים יותר שמחליטים ללכת על כל הקופה וצובעים את ארונות המטבח גם בצבעים בהירים וחדשניים כמו צהוב, טכלת, טורקיז, מנטה ואפילו ורוד. כמובן שהצבעוניות הזו מכניסה משב רוח יצירתי לבית כולו, אך היא לא מתאימה לכולם - ויש לשקול את הצעדים שלכם בזהירות רבה לפני שאתם מחליטים על הגוון הרצוי. 

 

איך צובעים ארונות מטבח פורמייקה לבד, וחוסכים את הכסף לאיש המקצוע?

עד לפני זמן קצר היה צורך להתחיל עם שכבת פרימייר (כחומר מקשר) ורק לאחר מכן לצבוע בצבע הנבחר, כדי שהצבע ייתפס טוב על המשטח החלק של ארון הפורמייקה, אולם כיום ניתן למצוא בחנויות טמבור צבע שמשלב בתוכו את הפרימייר - דבר שמקל על הצביעה ומאפשר לנו להשתמש רק בשכבה אחת. 

השלב הראשון של הצביעה: פורסים יריעות ניילון או סדינים ישנים על הרצפה וחלקי המטבח האחרים או מכשירי החשמל שבו, כדי למנוע לכלוך והיווצרות כתמים.

בשלב השני יש לפרק את הדלתות מהקליפסים המוברגים, ולהניח אותן על משטח ישר. כדי להקל על הצביעה יש צורך לפרק את הידיות מהארונות, ולהחזיר אותן לאחר הצביעה. 

בשלב השלישי יש לנקות ביסודיות את משטחי הדלתות מאבק, שומנים ושאר לכלוך שהצטבר עליהם. אם יש לכם מכשיר קיטור ניתן להשתמש בו כדי להקל על מלאכת הניקוי, ואם אין לכם - יש לנקות באופן ידני עם חומרי ניקוי מועטים. בשלב הסופי של הניקוי, לפני תחילת הצביעה, יש להעביר מטלית לחה עם מים בלבד, שתשטוף את שאריות הסבון. 

בשלב הרביעי מתחילים בצביעה בעזרת רולר או מתיז צבע. אם בחרתם להשתמש ב'סופר צבע' למשל, לא תצטרכו לשייף את משטח הפורמייקה קודם לכן. 

בשלב החמישי יש לאפשר ייבוש מלא של 24 שעות, לצבוע שנית ולהמתין יממה נוספת. 

בשלב השישי כל שעליכם לעשות הוא להרכיב את הידיות (בהזדמנות זו תוכלו לבחור בידיות חדשות) ולחבר בחזרה את הארונות לקליפסים המוברגים. אם במטבח שלכם יש ויטרינות עם זכוכית, תוכלו להחליף את הזכוכית בבד כדי ליצור מראה כפרי יותר או להחליף את הזכוכית עצמה לחדישה יותר. 

(מקור התמונות: Pinterest)

תגיות:מטבחהום סטיילינגמייקאובר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה