הום סטיילינג

מעצבים את הבית? כך תבחרו את סוג התאורה המתאים ביותר לכל אזור

רובנו מרגישים שמחה עילאית כשאנחנו נכנסים אל בית שהוא לא רק יפה לעין אלא אף מואר. איך בוחרים את התאורה המתאימה לכל סוגי החללים בביתנו?

אא

רובנו מרגישים שמחה עילאית כשאנחנו נכנסים אל בית שהוא לא רק יפה לעין אלא אף מואר. מדוע? מחקרים שנעשו על הקשר בין רמת השמחה שלנו לבין כמות האור שאנחנו נחשפים אליה, מגלים כי לאור יש השפעה חשובה על רמת ההורמונים המופרשת בגופנו. במקרים אחדים נמצא כי אנשים שחיו בבתים חשוכים מדי - סבלו מדרגות שונות של מחלות נפש. 

לכתחילה, אין כמו חשיפה טבעית לאור השמש. אך מעצבי פנים רבים שמופקדים בין היתר גם על התאורה - ידעו לומר לכם שגופי תאורה טובים, לא פעם יכולים להקנות תחושה של אור טבעי, בלתי מאיים ואפילו נינוח. 

איך מתאימים את התאורה לאזורים השונים שבביתנו? לפניכם כמה טיפים קצרים שיעשו הבדל גדול בבית, לאחר השיפוץ:

 

חדר השינה

גופי התאורה שבחדר השינה מתחלקים לשני סוגים: אחד מרכזי ושניים בצדי המיטה. יש להעדיף אור צהוב ורך על פני האור הלבן שמזכיר לי תמיד תאורה תעשייתית, אך אם בכל זאת חשקה נפשכם באור הלבן - עדיף שתמקמו אותו במנורות הקריאה הצדדיות. 

 

סלון 

היות והסלון הוא מקום ה'מפגש' העיקרי של בני הבית, חשוב ליצור בו אווירה כייפית ומזמינה. תאורה חזקה שמורכבת מנורות הלוגן וליבון יעשו את העבודה היטב, ולצד מנורה גדולה במרכז - מומלץ על ספוטים באזורים שונים בסלון. 

הספוטים מאפשרים חמימות ותחושה ביתית יותר. 

 

 

אזור המטבח

גם במטבח עלינו לבחור בתאורה חזקה ומספיקה - רצוי תאורה לבנה במרכז התקרה, אך אפשר גם לשלב מנורות עומדות וספוטים. הספוטים הפכו לשם דבר בתחום העיצוב בשנים האחרונות, ומעצבים רבים משלבים אותם בחללים שונים בבית - גם כתוספת לתאורה הקיימת, וגם כאביזר יופי שמקנה לחלל שבו הוא נמצא אווירה עיצובית מעניינת. 

חדרי ילדים

בחדרי ילדים מומלץ להתקין גופי תאורה בעלי עמעם שמאפשר שליטה בעוצמת האור, ולזכור כי הבטיחות צריכה להיות במקום הראשון: יש לוודא שהנורות שאנחנו מתקינים בחדר הילדים אינן מתחממות, ושעל גבי השקעים מותקנים מתגי בטיחות. 

 

אחרונה חביבה: האמבטיה

באמבטיה נעדיף את נורות הלד החסכוניות, ואפשר לשלב ספוטים גם כאן. אם מדובר בחדר אמבטיה קטן במיוחד - שילוב של גופי תאורה רבים (למשל מנורת הלוגן עומדת וספוטים) תיצור תחושה של מרחב וחלל גדול יותר. 

תגיות:עיצובתאורההום סטיילינג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה