חדשות בארץ

האם יש ערך לערך הויקיפדי על יאיר נתניהו?

הצעה חדשה עומדת להצבעה במהדורה העברית של ויקיפדיה: למחוק את הערך על בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו

  • ל' אב התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

הצבעה מעניינת מתנהלת בימים האחרונים במהדורה העברית של ויקיפדיה: כוים קיים באנציקלופדיה האינטרנטית ערך על יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, וההצבעה היא על ההצעה למחוק את הערך. רק משתמשים רשומים שכבר בצעו 100 עריכות באתר ויקיפדיה או במרחבים המשיקים לו יכולים להצביע. בשלב זה, מרבית המצביעים אינם מעוניינים במחיקת הערך – 31 עורכים הצביעו בעד השארת הערך, לעומת 12 שהצביעו בעד מחיקתו.

כמה עורכים טענו שהערך על יאיר נתניהו אינו מתאים לאנציקלופדיה, משום שמדובר באדם שמלבד היותו בנו של ראש הממשלה, לא עשה דבר בעל חשיבות ציבורית, אשר מצדיק כתיבת ערך עליו. בשל פנייתם של אותם עורכים, הועמדה אפשרות המחיקה להצבעה.

העורכים אף טענו כי אין דרישה, למשל, להחזיר ערך שנמחק בעבר – הערך עד שאול אולמרט, בנו של רה"מ לשעבר אהוד אולמרט, שייסד את חברת פלייבאז המצליחה. אם כן, ודאי שאין טעם בערך עבור אדם שלא עשה, כאמור, שום דבר בעל חשיבות ציבורית.

המתנגדים למחיקת הערך, לעומת זאת, טוענים כי לערך על יאיר נתניהו ישנה חשיבות אנציקלופדית. הם טענו כי הפרסום הרב של יאיר נתניהו מגיע בשל היותו בנו של ראש הממשלה, כמעין "יורש עצר". המתנגדים אף טענו כי הצעת המחיקה גובלת בוויכוח פוליטי, ואינה עניינית.

תגיות:ויקיפדיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה