חדשות בארץ

ליברמן: "כבשנו את בלפור כמו את הבסטיליה"

במסיבת עיתונאים בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו, הצהיר שר האוצר אביגדור ליברמן כי יפעל להשאיר את המפלגות החרדיות באופוזיציה: "נשתדל לקדם בכל הכוח לימודי ליבה". על המחלוקת עם חבר הכנסת אלי אבידר: "יש אי הבנות, אבל אנחנו מקשה אחת"

ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר האוצר הנכנס, אביגדור ליברמן, ערך הבוקר (שני) מסיבת עיתונאים בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת. הוא הבהיר כי בניגוד להצהרות של גורמים אחרים בקואליציה, אין בכוונתו לאפשר את כניסתן של המפלגות החרדיות. "ש"ס ויהדות התורה יבלו הרבה שנים באופוזיציה, נעשה מאמץ בכיוון הזה", הצהיר.

"אני מכבד את אורח החיים של הציבור החרדי, אבל לא מוכן שיתערבו באורח החיים שלי", הוסיף ליברמן. "מה שקריטי זה לתת לכולם השכלה ומקצוע. אנחנו נשתדל לקדם בכל הכוח לימודי ליבה, כדי שהדור הצעיר במגזר החרדי יוכל לקבל בגרות ולרכוש מקצוע".

בהתייחסו לסיום כהונתו של ראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו, אמר ליברמן: "כמעט שלוש שנים הלכנו במדבר. ניהלנו את המאבק העיקש הזה, ואם לדבר במטפורה – לכבוש את היעד המבוצר כמו המעון ברחוב בלפור זה כמו כיבוש הבסטיליה. מבחינתנו, באמת כבשנו את הבסטיליה".

חבר הכנסת אלי אבידר, שהכריז אתמול על מרד ואיים להתפצל מישראל ביתנו, השתתף בישיבת הסיעה. ליברמן שיבח אותו על פעילותו בהפגנות מול בית ראש הממשלה: "כולם יודעים שאלי אבידר עשה מול רחוב בלפור עבודה טובה, לפעמים אפילו טובה מדי". באשר למחלוקת עם אבידר, טען ליברמן כי "המצב הוא גן עדן. אין דבר כזה שכל המחלוקות נפתרו, אבל אף אחד לא הבטיח בפוליטיקה גן של שושנים, יש אי הבנות. אבל גם עכשיו אנחנו מקשה אחת, לפעמים נתחבק ולפעמים נריב".

בכל הנוגע לנושאים הכלכליים, התחייב שר האוצר כי "לא תהיה העלאת מיסים. אנחנו מתנגדים לכך, ולא צריך להעלות מיסים. גם לא תהיה השתוללות בנושא התקציב, ננהל תקציב אחראי וממלכתי".

תגיות:אביגדור ליברמןישראל ביתנוש"סאלי אבידר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה