נייר עמדה פרק 48: להרוג מחבלים או לא?

ערוץ הידברות

* גל הטרור נמצא איתנו כבר חצי שנה וכמעט ואין יום שבו אנו לא מתבשרים על ניסיון פגיעה ביהודים. כעת נבחנת האפשרות על ידי ראש הממשלה והיועמ"ש לגרש את משפחות המחבלים אל מחוץ לתחומי ישראל אך יש כאלו שטוענים כי מדובר באקט שאינו מוסרי וכלל אינו חוקי. האם צעד שכזה יביא להפחתת מעשי הטרור או שדווקא ילבה את האש?

* השבוע עוררה התקשורת סערה מדבריו של הרב הראשי יצחק יוסף שהכריז כי יש להרוג מחבל שמנסה להרוג וזו אף מצווה.  דברים אלו הקימו קריאות התנגדות לפיהן על הרב לא להביע דעתו בעניינים מסוג זה. האם הרב הראשי אכן צריך להישמר בדבריו ולא להביע דעתו בנושאי ביטחון ומדינה?

* נושא חנינה או קיצור עונש מאסר עבור אישי ציבור הצליח לגרום לשיח ציבורי מאוד ער במהלך השבוע. יש הטוענים כי אישי ציבור שסרחו ועברו עבירות חמורות אינם זכאים לקיצור עונשם ואילו יש שטועים שהם זכאים לאותן הזכויות כמו כל אסיר אחר. האם יש לנהוג, לטוב ולרע, דין שונה עם נכבדי ציבור?

* לאחרונה הקים שר החינוך נפתלי בנט ועדה שתבחן מחדש את תוכנית הלימודים על מנת להכניס יותר תכנים השייכים לעדות המזרח. האם יש גם לבחון את האנשים שעומדים מאחורי היצירה ובמידה והם אנטי ציוניים יש להדיר אותם מתוכנית הלימודים?

* ולסיום, לאחרונה עלתה בערוץ 10 סדרה בשם "דיני נפשות". הסדרה מפרקת לגורמים את מערכת המשפט בישראל ועולות בה שאלות קשות על הפרקליטות כמו האם היא תופרת תיקים או האם אנשים חפים מפשע יושבים בכלא?. האם באמת חלקים ממערכת המשפט שלנו רקובה מהיסוד?

את הפאנל מנחה הפעם בצלאל קאהן והאורחים הם: הרב ראובן זכאים, עו"ד משה מורגנשטרן, עורך הדין יעקב פלהיימר וד"ר שמעון אוחיון.

 

 

כתוביות

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה