אמונה

למה המדענים כופרים באלוקים?

  • כ"ט אדר התשע"ז
אא

שאלה

ברצוני לשאול למה רב רובם של המדענים בימינו בעלי שם עולמי אשר למדו באוניברסיטאות שנים רבות וחקרו הרבה דברים בכמותיהם ובאיכותיהם עדיין כופרים באלוקים, אם זה דבר כל כך פשוט ומופשט שהוא קיים איך הם יכולים לכפור בו?

 

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

כיום יש אופנה לכפור. כמו שיש אופנה אצל האקדמאים לעשות חרם אנטישמי על ישראל (מסיבה זו פרופ' סטיבן הוקינג לא הגיע להרצות בישראל).

אופנות כידוע מתחלפות. והן נובעות מסיבות תרבותיות.

כיום האופנה של האתאיזם כל כך חזק, שמוסדות אקדמאים רודפים מאמינים. ראה כאן בסוף הודעתי:

http://www.hydepark.co.il/topic.asp?topic_id=2654848&whichpage=&forum_id=4142#R_5

זו עובדה שגדולי המדענים הסיקו שיש אלוקים. ראה במאמרי "מה המדע חושב על אלוקים":

http://www.hidabroot.org/article/68388

אך האמת היא שרוב המדענים כלל לא מתעסקים בשאלה אם יש אלוקים. הפיזיקאי עוסק בחוקיות של העולם, הכימאי עוסק בחומרים, והביולוג עוסק בחקר התא וחיידקים, ואיש מהם לא בא לעסוק בשאלה אם יש אלוקים שברא כל זאת. הרב אביגדור מילר זצ"ל תיאר את המדענים כמו מכונאים של רכב - הם מבינים איך הרכב פועל ואיך לתקנו, אך אין להם כלל מושג מי המציא את הרכב ומי קבע בו כל מרכיב ומרכיב, כי דרכם של המדענים לעסוק בשאלת ה"איך" אך לא בשאלת ה"למה".

ראה עוד במאמרי "לדעת לשאול מדוע":

http://www.hidabroot.org/article/213067 

 ואזכיר שלוש הוכחות לקיומו של אלוקים מן המדע:

(1) הוכחה מדעית מתוך המפץ הגדול: אנו יודעים שיש אלוקים בגלל שליקום היתה התחלה, ולכל התחלה חייב להיות מתחיל. המדע הוכיח שהיקום הופיע בנקודת זמן מסויימת ולא היה קיים תמיד, מה שמוכיח את קיומו של בורא הנמצא מחוץ לחומר וזמן, אשר ברא את היקום יש מאין.

(2) הוכחה מדעית מתוך חוקי הטבע: המדע הוכיח שאפילו ברגע זה קיימת חוקיות בטבע, שבלעדיה היה היקום חוזר לתוהו ובוהו. אך אין כל סיבה רציונלית שתחייב את פעילותם התמידית של חוקי הטבע, מכאן מוכח שישנה שליטה אלוקית על היקום אפילו ברגע זה, השולט בחוקים ומחייה אותם בבחינת "המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית". בלעדי השגחתו התמידית, לא היה דבר שיחייב את המשך הקיום והחוקיות שיש בעולם, והיקום פשוט היה חוזר לתוהו ובוהו, כפי שלהבדיל, תוכנה במחשב לא תמשיך לפעול ללא שיש אספקת חשמל קבועה.

(3) הוכחה לוגית מהתכנון: אנו רואים שהטבע מתוכנן: אטומים, מולקולות, מחזור המים, האוזון, החמצן ועוד, הם כולם מערכות מורכבות ביותר מכל בחינה מתמטית. החוכמה שהתגלתה בטבע הינה עובדה מדעית שלא ניתנת להכחשה, וזוהי הוכחה לוגית לכך שקיים בורא אינטליגנטי אשר תכנן כל זאת, כי לא תיתכן חוכמה בלי חכם.

אך באמת לא צריך להיות "איינשטיין" או רואה נסתרות בשביל להבין שיש בורא לעולם. אפילו ילד מסוגל להביט ביושר בעולם שסביבנו ולהגיע למסקנה המתבקשת שיש בורא לעולם. 

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:כפירהמדע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה