חברה והשקפה

האם אנו שונים האיסלם ביחס לכופרים?

  • כ"א אדר התשע"ז
אא

שאלה

לכאורה גם היהדות אוחזת שצריך להרוג את הכופרים-עמלק שהוא שורש הכפירה.ורק האיסלם לקח את זה יותר קיצוני אז מה אנחנו כועסים על האיסלם שזה דת של טרור ? גם אנחנו צריכים לעשות פיגועים נגד עמלק ולהרוג נשים וילדים באכזריות? תודה.

 

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

אם נביט על ההיסטוריה - נגלה שעם ישראל תמיד היה אוהב שלום ורודף שלום, ומאז ומתמיד רק ביקש לחיות בשקט ובשלווה בארצו. בשונה מכל שאר האימפריות בהיסטוריה, עם ישראל מעולם לא ביקש לגייר עמים אחרים בכח ולא ניסה להשתלט על העולם. אינני חושב שניתן להצביע על עם יותר רחמן ורגוע מן העם היהודי בהיסטוריה.

לגבי תקופת המלחמות בכיבוש הארץ בספר יהושע - נא לראות ביאור במאמרי עם פסוקים ומקורות:

http://www.hidabroot.org/article/143876

 הרמב"ם כתב בפירוש שאסור להלחם באף עם לפני שקוראים לו לשלום, ואפילו את עמלק - אם ישובו בתשובה, אסור לפגוע בה

כך נפסק בהלכות מלכים (פרק שישי): "אין עושין מלחמה עם אדםבעולם עד שקוראין לו שלום, אחד מלחמת הרשות ואחד מלחמת מצווה, שנאמר (דברים פרק כ') "כי תקרב אל עיר להלחם עליה וקראת אליה לשלום". אם השלימו וקיבלו שבע מצוות שנצטוו בני נח עליהן אין הורגין מהן נשמה, והרי הן למס... ואסור לשקר בבריתם ולכזב להם אחר שהשלימו וקיבלו שבע מצוות".

על תורתנו הקדושה נאמר "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום". זאת בעוד העמים הגויים לאורך ההיסטוריה מוצאים תירוצים והצדקות לשנאתם ותאוות הדמים שלהם (תורת הגזע, הפרוטוקולים של זקני ציון, טענת הכיבוש ועוד). אך השנאה היא זו שמניעה אותם, ודתם היא רק תירוץ להוציא את שנאתם אל היהודים.

אין כלל מקום להשוואה לאסלאם הקיצוני.

- למרות השמצות רבות כלפינו, סוף סוף בשום מקום בקוראן אין מצווה לרדוף ולרצוח יהודים. עובדה שבמשך אלפיים שנות גלות חיו יהודים בארצות ערב בשלום עם מוסלמים. כך שהמחבלים בדורנו פועלים משנאה, ולא מתוקף ציווי דתי כלשהו באסלאם.

- המחבלים רוצחים על מנת לרצוח. ולכן הם רוצחים חפים מפשע - גברים ונשים וזקנים ואפילו ילדים ותינוקות! האם היית מעלה על דעתך לרצוח מרצונך החופשי עוברי אורח מסכנים - זקנים ונשים וילדים קטנים? אפילו אם מלאך היה יורד אלינו עכשיו משמים כדי לדרוש מאיתנו דבר כזה - אין ספק שהיינו מתקשים עד מאוד לעשותו. אך הבט והיווכח שהמחבלים אינם זקוקים למלאך משמים ולא נסים גלויים כדי לרצוח חפים מפשע ומסכנים, הם עושים זאת מרצונם החופשי ותאוות שנאה שאינה יודעת גבולות.

- ואם שנאתם היתה קשורה רק לדת או לטענת כיבוש הארץ, אז מדוע מחבלים מוסלמים הולכים לרצוח אנשים וילדים יהודים שגרים בחו"ל, ועושים פיגועים בבתי כנסת ובתי ספר באמריקה ובמדינות אירופה? מדוע המחבלים מחפשים לרדוף את היהודים בכל רחבי העולם ולא להשאיר מהם זכר? שנאתם מגיעה מתוך אנטישמיות, ולא נובעת מסיבה דתית או לאומית. כשם ש"תורת הגזע" היתה רק תירוץ שבו הגרמנים השתמשו כדי להצדיק את האנטישמיות שלהם כלפי היהודים בתקופת השואה, כך גם תופעת "השהידים" היא רק תירוץ להצדיק רצח יהודים בדורנו.

- לכל אורך ההיסטוריה התרבות הערבית גילתה צמאת דם ללא קשר לדת. מושגים כמו גאולתדם, רציחת נשים שנאנסו, הכאת נשים ועוד - תמיד היו חלק מתרבות מדינות ערב, למרות שאינם מבוססים על הקוראן. הערבים לא היו זקוקים למוחמד כדי לשחוט איש את רעהו באכזריות על נקמות דם וכבוד המשפחה, והמחבלים ממשיכים בתרבות רצחנית זו הנובעת ממניעים של אגו וכבוד. רוב הפלסטינים הם ערבים חילוניים ואין להם אמונה חזקה בקוראן, למרות זאת המחבלים המגיעים מהם מגלים שנאה קיצונית כלפינו.

- המחבלים מגיעים לרוב ממשפחות נזקקות, ובמותם זוכים בני משפחותיהם לתקציבים גדולים מארגוני טרור.

- עוד דבר שמוכיח את ההבדל בינינו לבינם, היא בעובדה שהיהדות מחנכת אותנו לאהבת לרעך כמוך, לא תחמוד, לא תיטור ולא תיקום, לא תעמוד על דם רעך, ושימח את אשתו - "אוהבה כגופו ומכבדה יותר מגופו", היא מחנכת אותנו להסתפקות במועט ולחיים רוחניים. זאת לעומת תרבות האסלאם שאנשיה רודפי תענוגות חומריים, עושר, זימה,

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:כפירהאיסלאם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה