תורה ומדע

מערכת השמש החדשה - מסתדרת לפי התורה?

  • כ"ח שבט התשע"ז
אא

שאלה

בשבוע האחרון העולם גועש בגלל שנאס"א גילו מערכת שמש חדשה שכוכבי הלכת שלה יכולים לקיים חיים. האם זה מסתדר לפי התורה שיש עוד עולם חוץ מאיתנו (בהנחה שאולי ימצאו שם חיים)?

 

תשובה

שלום וברכה,

נאס"א טוענת טענה זו מידי מספר שנים, ובכל פעם טוענת למציאת כוכב-לכת נוסף שדומה לכדור הארץ. אך מה שחשוב לדעת לגבי טענות מסוג זה הן שלוש עובדות חשובות:

1. אף טלסקופ אינו מסוגל לצלם כוכבי לכת שמחוץ למערכת השמש שלנו. כל הכוכבים נצפים כנקודות אור, ולא ניתן בשום דרך להגיע לאותם כוכבים ולצלמם מקרוב. ולכן כל התמונות שמראים בנויות על הדמייה תלת מימדית על פי שברי ראיות והשערות. אין כל הוכחה מדעית לקיומם.2. התנאים בכדור הארץ אינם רק מרחק נכון מהשמש, אלא גם קיומם של מים, אטמוספירה, לוחות טקטוניים, מחזור אוויר, חגורות ואן הלן, ירח, ועוד אשר נדרשים כולם לקיום החיים בכדור הארץ. נא קרא את המאמר "האם בני אדם יוכלו לחיות על המאדים":

http://www.hidabroot.org/article/209831

חשוב לקרוא מאמר זה עד הסוף, כי בסופו פירטתי את ייחודיותו של כדור הארץ וחוקי הטבע.

3. גם אם נמצא כוכב לכת נוסף הדומה לכדור הארץ, כיצד יופיעו בו חיים? הרי החיים מורכבים מידי מכדי להיווצר בעצמם, ואין כל דרך מדעית להסביר הופעת חיים מדומם. התא החי הקטן ביותר מורכב יותר מכל העיר ניו-יורק. גדולי החוקרים אינם מצליחים ליצור תא-חי אפילו בתכנון, קל וחומר  במקרה... אז כיצד יופיעו אפוא בעלי חיים בכוכב לכת אחר? היקום שלנו מלא בכוכבים, אך כל עוד הבורא לא ברא בהם יצורים חיים ובני אדם - לא ייתכנו בהם יצורים חיים ובני אדם. כי חיים לא יכולים להיווצר מעצמם. ראה עוד:

http://www.hidabroot.org/question/36242

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:מערכת השמשנאס"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה