זוגיות

שידוכים??

  • כ"ה שבט התשע"ז
אא

שאלה

השאלה מופנת לרב דניאל בלס. ראשית השאלות ותשובות מאוד מחזקות ולומדת מהם. שאלה שלום כבוד הרב .
הייתי בזוגיות 4 שנים עם בחור מבית חרדי ללא חתונה . בגלל דעות קדומות של הוריו ניפרדנו. רציתי מאוד להתחתן והבנתי שהוא סתם מרח אותי ומרגישה לבד ובודדה ואין לי רצון בעבודת ה'. וה' עשה איתי המון חסד שעזר לסיים את הקשר. האם אני צריכה לצאת לשידוכים או לחכות תקופה שהזמן ירפא ולהתחזק עוד ברוחניות . אני לא חושבת עליו הרבה אבל אני חושבת על התקופה על הזמן שביזבזתי איתו... אין רגש אליו של אהבה וגעגוע . אלה כעס; עליו ויותר על עצמי

 

תשובה

בס"ד

 

שלום וברכה, ותודה על תגובתך.

 

אני מצטער לקרוא על מה שעברת.

את שואלת שאלה קשה, שאין לי רשות להשיב בה. רק רב או רבנית שמכירים אותך באופן אישי יוכלו לייעץ לך בנושא עדין זה כיצד לנהוג. אוכל להמליץ לך לפנות לרבניות של סמינר סל"ה לבעלי תשובה בבני ברק, או לרבניות של סמינר נווה ירושלים. הם יוכלו לשמוע את כל פרטי המקרה ומצב הבחור והוריו והדרך בה נהגת וכו', ולהדריך אותך בצורה הנכונה ביותר.

 

מכל מקום, אנסה להציע לך בינתיים מספר עצות ידידותיות ע"פ עניות דעתי האישית -

 

1. קחי פסק זמן לבריאות הנפשית שלך, אולי חודש או יותר, ובזמן הזה נסי לבנות את עצמך מבחינה רוחנית ולהתחזק. צפי בקביעות מידי יום ביומו בשיעורי תורה מחזקים באתר/ערוץ הידברות, בפרט אמליץ על הרצאותיו של הרב זמיר כהן והרב יגאל כהן. נסי לטייל, לחזק את הקשר הרגשי עם בני משפחתך וחברותיך. חפשי תמיכה רגשית ואל תתבודדי יותר מידי עם עצמך, אלא חפשי פעילויות לעסוק בהן ולנשום אוויר.

 

2. נסי להסיר דאגה מלבך, ולהתחזק באמונה שהכל קורה לטובה (שהרי אם הבחור אינו זיווגך האמיתי, אז מה היה קורה אילו הייתם מתחתנים והיית מביאה ילד לעולם, ורק אז מגלה זאת? הרי שמצבך עדיין טוב).

ובכל אופן בטחי בלב שלם בקב"ה שגם הייסורים שנגרמו לך - נגרמו בהחלטה משמים כדי לכפר על עוונות וגם כדי להפוך אותך לאשה בוגרת וחזקה יותר מבחינה נפשית בחיים. אף אדם אינו יכול לפגוע בך אם לא נקבע משמים שתיפגעי, ואם לא הוא, אז מישהו אחר או גורם אחר היה גורם לך אותם ייסורים בדיוק. כי מנת הייסורים נקבעת משמים. אז נסי לא להקפיד עליו, כי הוא רק היה שליח רע להכאיב, אך הייסורים נקבעו משמים לטובתך.

 

3. קשר של ארבע שנים עם בחור ללא חתונה - הוא לא קשר בריא, ואין צריך לומר שאינו "חרדי". הוא סתם קשר שיוצר צלקות בנפש. התורה מדריכה אותה הדרכה נכונה וישרה ע"פ הוראות היצרן של הבורא יתברך, ובכך מונעת מאיתנו סבל מיותר שאנו גורמים לעצמנו בטעויותינו. לכן חשוב לשמוע להדרכת הרבנים בתחום הזוגיות והשידוכים.

צפי בבקשה בהרצאתו של הרב זמיר כהן על "אמנות האהבה", כדי שלא לשגות שוב בטעות דומה, ולדעת לבחור את בן זוגך בצורה טובה יותר בעתיד:

http://www.hidabroot.org/video/60896

כדאי שתסכמי לעצמך הרצאה זו בדף.

 

4. אל תילחמי במחשבות הרעות בתקופה הזו. אלא תני להן לזרום מאליהן כמו כלב שנובח בחצר. ודאי לא תנבחי בחזרה על הכלב ולא תצעקי עליו כי את יודעת שהדבר לא יעזור. כך גם אל תילחמי במחשבות השליליות והמדכאות שקופצות לראשך, אך גם אל תנהלי עימן דו-שיח ודיאלוג פנימי. אל תעני להן, אלא הניחי למחשבות הרעות שינבחו כמה שהן רוצות ויזרמו הלאה מראשך עד שתגיעי להשלמה פנימית עם עצמך.

 

כן יהי רצון הקב"ה ישלח לך את זיווגך האמיתי משורש נשמתך בקרוב.

 

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:הכוונהזוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה