חברה והשקפה

משמעות העולם

  • כ' טבת התשע"ז
אא

שאלה

שלום רציתי לשאול דבר כזה לאחרונה אני מוצאת את עצמי חושבת על משמעות העולם וכל פעם מחדש אני מרגישה לא בסדר שאני חושבת ושואלת על זה האם זה בסדר לחשוב על כל המשמעות הזאתי? מצד אחד זה מרגיש אולי בוגד או משהו כזה אבל מצד שני אני גם מרגישה שזה מקרב ומחזק אותי

תשובה

בס"ד

 

שלום וברכה,

 

חיפוש אחר משמעות החיים הוא הצעד המבורך ביותר שאדם יכול לעשות בעולם הזה, שהרי רק בדרך זו יזכה האדם להכיר בבוראו ולהתקרב אליו.

אך אם השגת כבר את האמת על החיים, את יודעת שיש בורא לעולם והתורה אמת, אז צריך לברר מה המקור לשאלותיך (או חוסר הסיפוק שלך ממצבך). 

 

הדרך להבחין בין היצר הטוב לבין היצר הרע, הוא מבחן התוצאה. אם המחשבות הללו גורמות לך להתחזק באמונה וקריאת ספרי מוסר, להתפלל חזק יותר, להחכים וללמוד - הרי שהן נובעות מן היצר הטוב. אך אם המחשבות הללו גורמות לך בסופו של דבר לתחושת דיכאון או חרדות, משמע שהן מגיעות מן היצר הרע שמנסה להפילך (כמובן שאז לבדוק אם אין כאן בעיה של OCD - מחשבות טורדניות שדורשות טיפול מתאים). אך הכל תלוי במבחן התוצאה. 

 

אם באמת ובתמים יש לך ספיקות באמונה, ואת רוצה לברר לעומק את משמעות החיים, ההוכחות למציאות הבורא ואמיתות התורה, אציע שתקראי חוברת קצרה שכתבתי בשם "שיחה גורלית" (חפשי בגוגל), אשר דנה בכל עיקרי האמונה. מומלץ לקרוא עד הסוף המפתיע. אשמח להשיב על כל שאלה שתהיה לך.

 

כמו כן אמליץ לך לצפות בקביעות בהרצאות שיש באתר/ערוץ הידברות. הן עוסקות רבות בתכלית החיים והבריאה, ויכולות להוסיף רוחניות וחכמה לחייך. שעה ביום של צפייה בהרצאות אינה הרבה זמן, אך עושה הרבה מאוד לנשמה. בהצלחה!

 

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:תכלית הבריאהמשמעות העולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה