חברה והשקפה

למה אנו לא מפרסמים את היהדות בעולם?

  • כ"ט חשון התשע"ז
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, רציתי לשאול מדוע אנו מאפשרים לנצרות ולאיסלם להתפרסם בעולם כאמת ואילו אנו נשארים בשלנו ולא יוצאים כנגדם ומאמתים מולם את היהדות? שמעתי בשיחה של הרב זמיר כהן שאכן באפשרותינו לעשות זאת אך אנו לא רוצים למשוך אלינו גויים שיתגיירו וכו', אך הכוונה שלי היא לא כדי לגייר גויים אלא כדי שכולם יכירו באמת היחידה.

 

תשובה

שלום וברכה,

אין זה צירוף מקרים שהיהודים נפוצו לכל העולם, והם העם הכי משפיע ומפורסם בעולם.

גם אין זה צירוף מקרים שספר התורה הוא הספר הכי מפורסם ומשפיע ומודפס בכדור הארץ.

מספיק לקרוא בתורה כדי ללמוד על הנסים האדירים שעשה ה' לעיני כל ישראל ביציאת מצרים ומעמד הר-סיני. כל גוי בעולם יכול לקרוא בתורה ולדעת שהקב"ה בחר בעם ישראל.

הנצרות והאסלאם הן דתות שהולבשו על התורה, ובשונה מתורתנו הקדושה שניתנה במעמד לאומי של נסים גלויים לפני מיליונים, דתות אלה מבוססות על דבריהם של נביאי שקר שטוענים להתגלות בסתר. כאילו ירצה ה' לבטל ברית שכרת עם עם שלם לפני מיליונים באמצעות לחישה למישהו באוזן...

כל גוי ישר יכול להבין שישו ומוחמד אינם מייצגים את התורה שניתנה לפניהם, ושעליה הם מבססים את דבריהם. התורה עצמה מבטיחה שהיא לא תשתנה לעולם: 

 (דברים כט): "והנגלות לנו ולבנינו עד עולם - לעשות את כל דברי התורה הזאת"! 

(ויקרא יז): "חוקת עולם תהיה זאת להם לדורותם".

וכך אמר הנביא בשם ה' (ישעיהו נט): "ואני זאת בריתי אותם, אמר ה', רוחי אשר עליך ודברי אשר שמתי בפיך, לא ימושו מפיך ומפי זרעך ומפי זרע זרעך, אמר ה', מעתה ועד עולם"! 

"כי אני ה' לא שניתי ואתם בני יעקב לא כליתם" (מלאכי ג, ו)

 

מספיק לקרוא בתורה כדי להכיר בדת האמת.

כמו כן, הסימן של דת אמיתית היא, שאינה רודפת אחרי אף אחד. היהדות היא אוצר, ורק מי שרוצה בה - משיג אותה.

ובמענה לשאלתך -

הגויים מצווים רק בשבע מצוות בני נח (שפירושם, האיסור לגנוב, האיסור לרצוח, איסורי עריות וכו', דברים בסיסיים שכל אדם בעולם מסוגל להשיג).

על כן היו שביארו כי הנוצרים והמוסלמים יכולים לקיים שבע מצוות בני נח על פי דתותיהם, למרות שהם מאמינים בנביאי שקר. בפרט המוסלמים שמאמינים באל אחד ללא שיתוף.

עם זאת, העולם כולו מתקדם לקראת גילוי המשיח ובוא הגאולה, לכן ספר התורה התפרסם בעולם, ולכן עם ישראל שב לארצו, ואנו מתקרבים לקראת מלחמת גוג ומגוג. ולכן, כאשר יגיע המשיח האמיתי - העולם יהיה מוכן לבואו, ויוכל לשוב בתשובה שלמה. אז כל הגויים יכירו בעם ישראל ותורתו, ויעבדו את ה' שכם אחד כפי שניבאו הנביאים.

הרמב"ם מוסיף נקודה מעניינת מאוד בעניין זה, וטוען שלמרות שישו ומוחמד הביאו נזק רב לעם ישראל, ה' בעצם כיוון שבדרך זו יחשפו כל עובדי האלילים בעולם ליסודות ומושגים מתורתנו הקדושה, כמו הצפייה למשיח האמיתי באחרית הימים, וכך כתב הרמב"ם בהלכות מלכים (סוף פרק יא): "וכי יש מכשול גדול מזה: שכל הנביאים דיברו שהמשיח גואל ישראל ומושיעם, ומקבץ נדחיהם ומחזק מצוותן, וזה (ישו) גרם לאבד ישראל בחרב, ולפזר שאריתם ולהשפילם, ולהחליף התורה, ולהטעות רוב העולם לעבוד אלוה מבלעדי ה'... אבל מחשבות בורא עולם - אין כוח באדם להשיגם, כי לא דרכינו דרכיו ולא מחשבותינו מחשבותיו. וכל הדברים האלו של ישוע הנוצרי, ושל זה הישמעאלי שעמד אחריו -אינן אלא ליישר דרך למלך המשיח, ולתקן את העולם כולו לעבוד את ה' ביחד, שנאמר "כי אז אהפוך אל עמים, שפה ברורה, לקרוא כולם בשם ה', ולעובדו שכם אחד". כיצד: כבר נתמלא העולם כולו מדברי המשיח, ומדברי התורה ומדברי המצוות, ופשטו דברים אלו באיים רחוקים, ובעמים רבים ערלי לב... וכשיעמוד המלך המשיח באמת, ויצליח וירום ויינשא - מיד הם כולן חוזרין ויודעים ששקר נחלו אבותיהם, ושנביאיהם ואבותיהם הטעום".

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:אמתיהדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה