אבולוציה

האם קיימות תרבויות בנות יותר מ-6000 שנה?

האדם הראשון נברא לפני פחות מ-6000 שנה, אז כיצד החוקרים מספרים על תרבויות בנות עשרות אלפי שנים?

אא

יוני שואל: "שלום. שמעתי טענה שאומרת כי קיימות תרבויות או שושלות שהן עתיקות יותר מהמבול ובריאת העולם. לדוגמה, יש חוקרים שטוענים שמצרים היתה קיימת יותר מ-6000 שנה. אשמח לדעת איך הדבר מסתדר עם המסורת שלנו?"

* * *

שלום וברכה יוני,

הטענה ששמעת מוטעית. מבחינה היסטורית - לא קיימת אף תרבות אחת בעולם כולו שהיא עתיקה יותר מן המבול. אפילו השושלת הסינית, שהיא התרבות העתיקה ביותר שידועה לנו, מספרת כי התחילה רק לפני 4300 שנה. ולא זאת בלבד, אלא שכל התרבויות בעולם גם מתארות באגדותיהם מבול כלל-עולמי, ומספרות על אדם בשם "נועה" או "נוחה" שניצל בתיבה עם בעלי החיים, והתחיל את האנושות מחדש. כמובן שהתרבויות השונות שינו את סיפור נח לפי אגדותיהם ואמונותיהם האליליות, אך קל להבחין בגרעין ההיסטורי הזהה שבכל הסיפורים האלה.

אפילו תרבויות שנמצאות בקצה העולם מספרות את סיפור נח מפי אבותיהם שניצלו מן המבול - שם חם ויפת. כך שהעובדות מדברות בעד עצמן: התרבויות בעולם טוענות שהן התחילו לפני 4000 שנה בקירוב, וגם רואות בעצמן את צאצאי נח שניצלו מהמבול. למי שיבקש, אוכל למסור רשימה ארוכה של עשרות רבות של מקורות היסטוריים לסיפורים שונים מכל רחבי העולם על נח והמבול ואפילו מגדל בבל, המוכיחים היסטורית את תחילתה של האנושות מנח.

לגבי טענות החוקרים שראית, טענות אלה לא מבוססות על ידע היסטורי, וגם לא על ממצאים ארכיאולוגים של שושלות. החוקרים מוצאים לעיתים שבר של כד מסין, או פסל מצרי, ולפי שיטות תיארוך שנויות במחלוקת, הם משערים ומעריכים כי תרבויות אלה התקיימו עשרות אלפי שנים... אך אין להם כל דרך לאמת את השערתם.

השושלת המצרית נכחדה ואיננה, כך שאין לה היסטוריה רצופה. מה גם, שאין כמעט ממצאים ארכיאולוגיים מתקופת הברונזה הקדומה. השושלת של מצרים מבוססת ברובה על כתביו של היסטוריון מצרי בשם מנתון שחי לפני 2000 שנה לערך.

הידעת שבכל הכתובות וההירוגליפים שנמצאו במצרים העתיקה - לא מוזכרת אפילו פעם אחת בניית פירמידות במצרים? יש לארכיאולוגים השערות רבות על בניית הפירמידות, אך מצרים העתיקה לא מספקת מידע על הקשר הזה. מכאן תוכל להבין שהמידע בנושא מצרים העתיקה ותרבויות אחרות לוקה בחסר, ומבוסס על השערות החוקרים - לרוב יותר מאשר על עובדות אמיתיות שנמצאו בשטח.

לפי כל הידע ההיסטורי והארכיאולוגי שנמצא ברשותינו, אנו למדים שההיסטוריה המתועדת של תרבויות העולם מתאימה לגמרי למסופר במקרא, ואין אפילו תרבות אחת שסותרת את המסורת שלנו. זוהי בעצמה הוכחה נוספת לאמיתות ההיסטוריה של התנ"ך.

תגיות:תרבותגיל העולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה