סיפורי אמונה

מי הצדיק בתמונה? סיפור מרגש על הרב כדורי זצוק"ל

האישה נכנסה צוהלת לבית הרב: הלילה היא ראתה את שלושת ילדיה הנפטרים, רוקדים עם הרב כדורי

אא

כל הארץ רעשה וגעשה. שלושה ילדים קטנים נספו בתאונת דרכים מחרידה. הילדים, בנים להורים גרושים, שנסעו לשבת אצל אביהם במרכז הארץ, לא שבו עוד לאמם, המתגוררת בקיבוץ בצפון הארץ. תחת זאת עלתה נשמתם בסערה השמימה.

האם שחשבה בעת ההלוויה כשראתה שבניה נטמנים תחת רגבי העפר ולא ישובו אליה עוד – שאין יותר גרוע מכך, נחרדה לגלות שהסיוט לא עוזב אותה.

לילה אחר לילה הגיעו אליה שלושת הילדים, בצורות זוועתיות ומחרידות. בפיהם הייתה תחינה אילמת, ללא מילים, אבל בצורה שהאם הבינה היטב: הם הראו לה תמונה של אדם זקן מאוד ופשוט התחננו בעיניים אילמות שתלך אליו.

חודש וחודשיים עבר, והאם לא מצאה מנוחה.

באחד הבקרים לאחר לילה טרוף שינה, בעודה עורכת קניות במרכול של הקיבוץ, שחה את צרתה לבעל המרכול. אפשר שממנו יבוא פתרון מניח את הדעת, או אולי כתובת של איש מקצוע המטפל בסיוטים וחרדות.

בעל המרכול שמע את תיאורה ושאל: "וכיצד נראה האיש הזקן?" תיארה הגברת דמות כפופה על מקל, בעלת זקן ארוך מצהיב, גלימה עוטרת את פניו כשמתחתיה תרבוש על ראשו.

 

תכנים נוספים שלא כדאי להחמיץ באתר הידברות:

ראיון בלעדי עם בתיה לוי, דרוזית לשעבר

היה טעים: תמונות נוסטלגיות משנות ה-80-90

הבן הזדעזע לשמור את קולה של אמו, שנפטרה לפני יומיים

הרב זמיר כהן במגוון תכנים מרתקים

 

בעל המרכול נד בראשו, "אני לא בטוח במאה אחוז, אבל אומרים שבירושלים ישנו צדיק בשם הרב יצחק כדורי, והוא מקובל גדול. נראה לי שאם החלום שלך אמת – אליו מתכוונים הילדים. סעי לירושלים, קבלי ברכה. לכל היותר – הפסדת יום נסיעה".

האישה נאחזה בדבריו כקרש הצלה. מיד בבוקר המחרת השכימה ונסעה לירושלים, שם שאלה את העוברים ושבים כיצד להגיע לביתו של זקן המקובלים הגה"ק רבי יצחק כדורי (כט טבת יום פטירתו).

בכניסתה לבית הרב, פגשה האישה באחד המשמשים וביקשה בקשה תמוהה: רצונה לראות את תמונת הרב.

המשמש לא הבין. אם היא הגיעה לקבל ברכה, מה משנה לה איך נראה הרב. ובכלל, נדיר מאוד שאנשים בדורנו עם כל הטכנולוגיה לא נתקלו בתמונתו המפורסמת של הצדיק. אבל החריש, והלך להביא תמונה של הרב כדורי לאישה.

את מה שקרה בהמשך הוא לא שיער. האישה הביטה לרגע בתמונה, צנחה על מקומה והתעלפה!...

סערה אדירה התחוללה במקום, ניידת טיפול נמרץ הוזמנה, פרמדיקים של מד"א החלו להשיב את רוחה ולטפל בדופק ובלחץ הדם שהשתוללו כמטורפים. ברגע שמצבה התייצב - פינו אותה לבית חולים. שם התברר שאין זו אלא התרגשות מוגזמת, ולאחר כמה שעות שוחררה הגברת לביתה.

לביתה היא כבר לא חזרה. היא שבה לביתו של הרב כדורי, השעות היו כבר לאחר קבלת קהל, אבל היא שפכה את לבה בדמעות לפני הגבאים, ואחד מהם ההין להפריע את מנוחתו של הרב ולשאול מה עם האישה.

הרב כדורי הנהן בראשו כשחיוכו המפורסם מפיץ טוב-לב נדיר לכל הסובב אותו: "בוודאי שתכניס אותה כעת", אמר למשמש, "אני מחכה לה כבר זמן רב"...

האישה נכנסה אל הקודש פנימה, ועוד טרם הספיקה לומר מילה וחצי מילה, פנה אליה זקן המקובלים: "לילדייך יש צער עצום. אף אחד לא אומר עליהם קדיש והם לא זכו לקיים מצוות. תשלמי לשלושה יהודים שיאמרו קדיש עליהם, קדיש על כל ילד, וכך תהיה להם מנוחה שלמה".

חודש עבר. האישה שבה לבית רבנו כשפניה צוהלות: הלילה ראתה בחלומה את שלושת ילדיה רוקדים יחד עם הרב כדורי כשפניהם שמחות ומביעות תודה.  

תגיות:הרב יצחק כדורי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה