מוזיקה יהודית

שי לראש השנה תשע"ב: מוזיקה יהודית להורדה במתנה

אודי דוידי, אהרן רזאל, עובדיה חממה, יהודה מסס, יצחק מאיר, אבי בניון, יוני גנוט ושי גבסו הם רק חלק מהאומנים ששיריהם מופיעים באוסף שאנו מעניקים לכם להורדה לכבוד ראש השנה תשע"ב. שתהיה לכולנו שנה טובה!

אא
 
התלבטנו רבות כיצד לפנק אתכם, קוראי "הידברות סופשבוע" הקבועים, לקראת ראש השנה, ובפרט בגיליון שפותח את המאה השנייה במניין הגיליונות האלקטרוניים שלנו, מאז יצאנו לדרך לפני שנתיים בדיוק.
בסופו של דבר עלה הרעיון לערוך ולהכין אוסף מוזיקלי במיוחד עבורכם. 14 השירים נבחרו בקפידה, התמהיל מגוון על מנת שכל אחד ימצא כאן את השירים שהוא יאהב, וכמובן שכל האומנים ששיריהם מופיעים באוסף העניקו לנו אישור מפורש להעניק אותם להורדה חופשית ללא תשלום. לכן אתם יכולים להוריד את הקבצים וליהנות מהמוזיקה ללא חשש גזל, כל זאת - לגמרי בחינם.
לפני שנמשיך, אנו מבקשים לומר תודה לכל אחד מהקוראים הנאמנים של המגזין האלקטרוני. לכל מי שמגיב, מקליק, עוקב - תודה רבה. התגובות מחממות הלב שלכם נותנות לנו כוח להמשיך, ואף להרחיב את המגזין האלקטרוני בתוכן נוסף. פרטים נוספים על ההרחבה בקרוב...
להלן פירוט על כל אחד מהשירים. את האוסף כולו, בפורמט mp3 מכווץ ב-zip, ניתן להורדה בהקלקה על לינק זה.
 
 
1. עובדיה חממה מארח - לקום ולשנות את העולם
שיר נפלא מתוך אלבומו היהודי הראשון של עובדיה חממה, "שמים וארץ", שבו מסופר על אברהם אבינו, שהחליט לקום ולשנות את העולם. בחרנו דווקא בשיר זה לפתיחת האוסף, מאחר והוא מייצג את המסר של הידברות - עלינו לקום ולשנות כאן ועכשיו. הלוואי ונזכה ללמוד ממידה זו של אברהם אבינו ע"ה.
 
2. יהודה מסס - מזמור לדוד
"מזמור לדוד" הוא אולי השיר היחיד עד היום שהוקלט במיוחד עבור הידברות. לפני כשנה וחצי ראיינו את מסס ל"הידברות סופשבוע", ביקשנו ממנו לאשר לנו להעניק לכם שיר להורדה מבין שיריו, והוא בחר לא לתת שיר מוכר - אלא להלחין את פרק התהלים הידוע ולהקליט אותו במיוחד עבורכם. מאחר ומדובר בשיר יפהפה במיוחד ששווה לקדם בכל הזדמנות, אנו מגישים לכם אותו גם כאן, באוסף החגיגי של הידברות לכבוד ראש השנה.
 
3. קטורת - אחות קטנה
להקת קטורת פורצת לשוק המוסיקה בסערה בימים אלה, ומביאה לנו אלבום בכורה, "כנפי שחר". באלבום החדש עיבודי מוזיקת-עולם מעניינים לפיוטים של הימים הנוראים, כמו "עת שערי רצון", "בזכרי על משכבי" ואחרים - כמו גם פיוטים ושירים מקוריים נוספים. מתוך מגוון הפיוטים בחרנו להביא אליכם את "אחות קטנה" המרגש.
 
4. רועי ידיד - נדיבים
רועי ידיד הוא זמר מצליח ומוכשר במיוחד, בעל קול נדיר שלא פוגשים בכל יום, סולן הלהקה המצליחה "ענבי הגפן", וגם זמר סולו בפני עצמו. אלבומו המושקע, "רגע של ניצחון", בהפקת נדב ביטון, יצא לפני כחצי שנה, ומתוכו בחרנו לכלול באוסף את הסינגל "נדיבים" - שיר בעל ניחוח תימני-יהודי כובש וייחודי.
 
5. דן עשוש - לך אלי (נעימה)
ביומיום משמש דן עשוש כאברך בישיבת מרכז הרב בירושלים, אך בזמנו הפנוי הוא עוסק במוזיקה. במוצאי ראש השנה תשע"א הוא ישב עם האורגן, החל לנגן את הפיוט המפורסם "עת שערי רצון", והתוצאה הפתיעה אפילו אותו. הוא המשיך לנגן פיוטים נוספים כנעימות, עד שבסופו של דבר החליט לכלול אותם בדיסק. "לך אלי" היא אחת הנעימות הנכללות באלבומו החדש.
 
6. שוהם שמחי - הווידוי
היוצר והזמר שוהם שמחי בהפקה מוסיקלית עשירה ומגוונת מגיש לנו טעימה מניחוחות בית הכנסת התימני בעיבוד חדשני ומרגש. קולו של שוהם הופך את התפילה התימנית האותנטית ליצירה מרגשת שכל אחד יכול להתחבר אליה.
 
7. דרור משען - עננו
בתקופת עשרת ימי תשובה (עשרה ימים לפני יום כיפור) זה הזמן לבקש סליחה מבורא עולם על החטאים שעשינו כל השנה. מטרת השיר, על פי מלחינו, הינה לזכות כמה שיותר את העם לבקש סליחה מאדון האדונים. השיר "עננו" הוא חיבור של תפילות מעשרת ימי תשובה. "עננו" לקוח מתוך תפילת הסליחות תפילת שמע ישראל ושיר למעלות. את הלחן כתב דרור משען, אשר עובד בימים אלו על אלבום הבכורה שלו.
 
8. יצחק מאיר ואבי בניון - יום זה מכובד
יצחק מאיר ישחרר בתקופת החגים את אלבומו השני, "עתיקא קדישא - יצחק מאיר וחברים נפגשים ביום השבת", בו יארח מספר אורחים - אייל שילוח, שלמה אברמסון, יוסי גיל, הילד צביקי רובין ועוד. אחד האורחים יהיה אבי בניון, איתו מבצע מאיר את "יום זה מכובד", בשילוב כוחות מעניין מאוד.
 
9. אודי דוידי - יה ריבון
אחד השירים המקפיצים והנפלאים ביותר של היוצר והאומן המוכשר אודי דוידי. לחן חדש של דוידי ואשתו לילך לטקסט האהוב של ר ישראל נגארה. זמר אורח בשיר: בנו הראל דוידי. האחדות המשפחתית בהחלט ניכרת בשיר המצוין הזה.
 
10. יוני גנוט ושי גבסו - ויידע כל פעול
יוני גנוט (סולן "בית השמשות", מחלוצות הרוק היהודי) חבר לשי גבסו, וביחד הם שחררו בחודש האחרון את "ויידע כל פעול" - שיר רוק מעניין המבוסס על טקסט מתפילת ראש השנה.
 
11. אליעזר שמידוב - למעלה עלה
אלבומו החדש של אליעזר שמידוב מורכב כולו מטקסטים הנשענים על הגותו של הרב קוק זצ"ל, ו"למעלה עלה" הוא אחד השירים הנפלאים מתוכו. שווה האזנה.
 
12. יצחק בינשטוק - את פניך אבקש
אלבום הבכורה של יצחק בינשטוק, הנושא את שם השיר המובא כאן, יצא בחודש אלול, ומכיל שירי תפילה ונשמה מרגשים ונעימים. בינשטוק כתב למגרה במשך שנים, אך לאחר שנפטר חמיו הוא הלחין שיר לזכרו, וכך קיבל מוטיבציה להקלטת אלבום מלא.
 
13. תומר חתוכה - הרינה והתפילה
תומר חתוכה הוא יוצר ומוזיקאי בנשמתו, שביומיום משמש כסמנכ"ל הידברות. לפני כשנתיים הוא שחרר אלבום שני, "ארץ שלום", שהכיל מוזיקה יהודית איכותית עם טאץ תימני כובש. האלבום הצמיח את הלהיט "שר", אבל בחרנו לתת לכם להורדה מתוכו דווקא את "הרינה והתפילה" - גם בגלל הטקסט שמתחבר לרוח התקופה, וגם בגלל העיבוד העשיר והכובש.
 
14. אהרן רזאל - שמחת בית השואבה
האוסף המיוחד של "הידברות סופשבוע" נחתם בשיר האופטימי והשמח מכולם, "שמחת בית השואבה", שבו נפגש אהרן רזאל עם מקהלת חסידים אמיתיים. מילות השיר לקוחות מתוך פרק ה במסכת סוכה: "מי שלא ראה שמחת בית השואבה לא ראה שמחה מימיו".

 

תגיות:דיסק להורדהמוזיקה להורדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה