שבת

השבת של לאה שבת

היא מתפללת בבית כנסת תימני, מתייצבת בקביעות לקריאת תהילים בשכונה שלה בהוד השרון, ולא מוותרת על הג'חנון השבועי, שריחו מעניק אווירת שבת מיוחדת. קבלו את השבת של לאה

  • י"ז חשון התשע"ד
אא

השבת מבחינתי היא... להיות ביחד עם חברים משותפים. אני הולכת לבית הכנסת השכונתי, ובהמשך יושבת בשכונה עם השכנות. בכלל, כשהשבת נכנסת אפשר להרגיש בקלות את הקדושה באוויר, את השקט, את האווירה.

סדר היום שלי בשבת... ביום שישי אני נוסעת להורים בקביעות. בהמשך היום אני בדרך כלל מזמינה חברים הביתה לארוחת שישי, ובשבת אוכלים ג´חנון על הבוקר. יש אצלנו בשכונה כל שבת קריאת תהילים בשעה מסוימת. זה נורא כיף, כי הקריאה נעשית ביחד עם הנשים של השכונה שלי, והן מקסימות בפשטות ובצניעות. בכלל, אני גרה בסביבה של אנשים מאוד פשוטים וטובים.

בית הכנסת שלי... נמצא במעלה הרחוב שאני גרה בו בהוד השרון. זה בית כנסת של תימנים. יש את זכריה, שמנהל את בית הכנסת, ויש שם עזרת נשים קטנה, אבל חמימה ונעימה. הרבה פעמים גם הילדים משחקים ומשתובבים בחצר. באתי מיהוד, ויש המון תימנים ביהוד, אז סגנון התפילה התימני לא זר לי. בכלל, גם מאוד מעניין ומענג להאזין לתפילה התימנית.

חומר הקריאה שלי... בגדול אני קוראת מעט מאוד. אבל אם אני כבר קוראת משהו, זה תהילים. וכרגע אני קוראת את הספר ´לב העולם אתה´ של הרב ארז משה דורון.

אצל המשפחה המורחבת... אנחנו נפגשים אצל ההורים שלי בשישי בצהריים, אבל אני כמעט ולא עושה שבתות שלמות אצל ההורים.

בדרך כלל אני לא עושה את זה בימי חול, אבל בשבת... אני עושה ג'חנון. רק בשנים האחרונות התחלתי להכין. לקח לי זמן עד שהתחיל לצאת לי טעים. זה גם הריח על הבוקר, שנותן אווירה נוספת לשבת.

כשיוצאת השבת, הדבר הראשון שאני עושה... זה להדליק את הטלפון כדי לראות אם היו שיחות. זהו, ככה חוזרים להרגלי היומיום שלנו.

תגיות:לאה שבתהשבת שלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה