שאלון יהדות

מוטי הלר: השאלון המאתגר

סיפורי הבעל שם טוב סוחפים אותו למחוזות מתוקים, הוא היה רוצה לפגוש את דוד מלך ישראל, כיצד פגע באדם שאותו צייר – ומה הלקח שלמד מהסיפור, ואיזה שיר גרם לו לשנות את הגישה ללימוד הגמרא? המאייר מוטי הלר עונה על "השאלון המאתגר"

אא

סיפור ילדות שמלווה אותך.

כשהייתי בכיתה ז נדרסתי על ידי רכב  וברגע האחרון אחי דוד, הגיבור, גרר אותי החוצה מגלגלי הרכב וכך ניצלו חיי. עד היום לא אשכח לו  זאת.

נקודה יהודית שאתה מתחבר אליה באופן אישי.

"שבת". אני כל השבוע מחכה לדבר הזה שקוראים לו שבת. פתאום משתלט עליך שקט ושלווה, וזמן לכיף עם הילדים. החידושים והסיפורים שהמתוקים מספרים בשולחן שבת, וכמובן המטעמים הטעימים של רעייתי רייזי תחי', שמלווים אותי כל השבוע וגורמים לי להתגעגע לשבת הבאה - אין דברים כאלו. מגיעה לה תודה ענקית.

דמות מעולם היהדות שאתה מתחבר אליה.

הבעל שם טוב. היופי והעומק של שרשת החסידות - מאוד מרתקת אותי. ושלא לדבר על הסיפורים  המרתקים מימיו, שכמובן מובילים אותי מיד לעולמות אחרים, מסקרנים וכמובן מחזקים.

היהדות בשבילך היא.

שתי מילים: "סם חיים".

מצווה שיקרה ללבך במיוחד.

שבת קודש.

חג אהוב עליך.

פורים. זה חג בלי מסיכות פנימיות, חג שכולו נתינה לשני, וחג שמורח לכולם איזשהוא חיוך ותקווה, ושכחה מכל הקשיים. והעיקר זהו חג עליז מאוד.

דמות תנכית שהיית רוצה לפגוש.

את דוד המלך, נעים זמירות ישראל, ולומר לו תודה על כל מילה בספר התהילים.

ספר או שיר ששינה בך משהו.

השיר "הנה ימים באים", של יצחק פוקס. שמעתי את השיר פעם אחת כשנסעתי בדרכים, וכאחד שגם פורט על גיטרה, החלטתי שאת השיר הזה אני חייב מיד לבצע על הגיטרה. ומאז כל פעם שאני פותח את הגמרא, אני קודם עם הגיטרה ביד מפזם ומנגן ונותן לנשמה להיסחף פנימה לשיר, וכך אני נכנס ללימוד. והשיר הזה שינה בי המון מבחינת גישה ללימוד.

פרויקט שהשתתפת בו והשפיע עליך במיוחד.

הרצאות בנושא זהירות בדרכים שאני מקיים בבתי ספר ברחבי הארץ. מספיק לי לשאול שאלה בנושא, ולראות הרבה פעמים ילד שמרים גבה בפליאה להסבר שנתתי. זה השפיע ומשפיע עליי בלי סוף. למותר לציין שב"ה עם הזמן אני מגלה שתלמודי התורה ובתי הספר היום מאוד מודעים לנושא וזה מספק - אפילו שרק ילד אחד למד ממני כלל אחד.

מבחינת מקצועית, האם אתה במקום שבו דמיינת שתהיה?

כן

מוטי הלר מוטי הלר

איפה תרצה להיות בעוד חמש שנים?

כמו היום כפול....

רגע של תחושת החמצה בתפקיד/קריירה.

אאוצ'. ב"ה לא קרה, ושה' יעזור שלא יקרה.

לקח שלמדת ומלווה אותך.

לא לאייר אנשים בצורה שלילית. לחפש את החיובי גם במקצוע הקריקטורה, שזה ההיפך מחיובי, אני משתדל לא לפגוע, בעקבות מקרה של אדם שנעלב מהצורה שציירתי אותו. הלקח נלמד במלואו.

משהו שאולי לא יודעים עליך.

שאני מאוד ביישן ורגיש מבפנים. גם אם אני לא משדר זאת.

משהו שהיית רוצה שיידעו עליך.

שהגעתי לאן שהגעתי רק בזכות הקב"ה שנתן לי מתנה - את מקצוע הציור, וחשוב שיידעו שבזכות אשת החיל שלי, רייזי היקרה, שעומדת לצידי בכל הזמנים והקשיים ודואגת לי מ-א' עד ת' על הצד  הטוב ביותר - עד הפרט האחרון. זה הדבר שחשוב שיידעו, כי בשום צורה אחרת, איני מאמין שהייתי מגיע כ"כ רחוק.

חיים לפי היהדות הם מתכון בעיניך ל...?

חיים מאושרים, שקטים ורגועים - גם בעולם הזה וגם בעולם הבא.

תגיות:השאלון המאתגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה