טורים אישיים - כללי

אז מה, לפיד, הכסף אצל החרדים?

מעל כל במה הוא השתלח, והפך את ההסתה לדבר שבשגרה. כעת הוא מסיים את הקדנציה, כמעט לפני שהחלה. האם בלי חרדים בממשלה, המצב שלנו הפך לארץ זבת חלב ודבש?

יאיר לפיד (צילום: פלאש 90) יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)
אא

כמה שמחה לאיד נרשמה לפני 671 יום, עת הושבעו חברי הכנסת ה-19, כשעשרות חדשים מהם הגיעו במטרה אחת - לנגח את החרדים. תעמולת בחירות שלימה נסובה סביב חייהם המושלמים של החרדים, שיושבים בטלים בביתם, אוכלים על חשבון השכן החילוני, לא משלמים על שום דבר שעובר להם תחת הידיים, בוודאי גם דיור חינם הם מקבלים (שמישהו יראה לי איפה!) וכך במסווה של דאגה לאומה ורצון ליצור שוויון בין המגזרים, נולדה לה מפלגה גדולה מאוד, שאנשיה שמו להם כמטרה מרכזית, להחזיר לעם היושב בציון את הביטחון ואת הארנק התפוח, שגזלו מהם חובשי הכיפות.

בזה אחר זה הגיעו הקיצוצים עם היכנסו של יאיר לפיד לתפקיד שר האוצר. "כל השנים בקואליציה לקחתם לעצמכם את הכסף? עכשיו לא תראו אותו יותר", אמר לפיד, אומנם לא במילים הללו בצורה מדויקת, אך לא ממש רחוק מזה. ההבטחות לבוחריו של לפיד דיברו על כסף, רווחה כלכלית, דיור, גיוס, שוק עבודה, העולם ציפה לפחות לראות כיפות שחורות מציפות את הבקו"מים, את מרכזי התעסוקה, ובעיקר, עובדים קשה מאוד על כל פרוסת לחם שאכלו עד עכשיו, על חשבון השכן, כאמור, לכאורה...

במבט מהצד, אם לא הייתי חרדית, הייתי מריעה ללפיד, כפי שעשו בוחריו הרבים. הוא ממש הולך לתקן את העולם המעוות שחיינו בו עד היום, לא? היה עושה עלי רושם כאילו בשנה הבאה אוכל להיכנס לחנות המכולת, לקנות גם את הגבינה הצהובה בלי לחשוב פעמיים, לקנות עוד שניים שלושה מעדני חלב, ולא רק לבן, כי המצב יהיה הרבה יותר טוב, לא? הביטחון שלנו יהיה חזק יותר, אנשים יוכלו לקנות דירות, הגינה הסמוכה לבית תשופץ, כי כמה שנים אפשר להתנדנד על מוט עץ שבור, זכר לימים טובים?

כמו סטירת לחי מצלצלת, התעוררו בוחרים רבים לתוך מציאות הזויה. החור השחור, שהיה למעשה החרדים, עד היום, הפך להיות שלולית בוץ מדיפה צחנה, ובמקום לראות פריחה, נכנסנו לתוך כאוס, לתוך מערבולת במקום בלתי נודע, והנה אנחנו כאן, פחות ממחצית זמן הקדנציה של הממשלה - עומדים בפני פירוקה.

אתם קולטים? האיש שעמד מעל כל במה והכריז: "הכסף אצל החרדים", הקים ממשלה בלעדיהם, ניהל את האוצר במו ידיו, ומה קורה לנו, מה? מצבנו היה גרוע מזה, בשנים האחרונות? כפי שכתב אהרון קריב בוואלה יהדות, במשמרת של לפיד שכר הדירה עלה, מחירי הדירות - אף הם, כמובן, המשק בצמיחה שלילית, מחירי המזון התייקרו, דירוג האשראי של ישראל ירד, ובעלי עסקים, שנפגעו קשות בצוק איתן, מחכים בייאוש לפיצויים. וזה לפני החרדים שנעלמו מהבקו"ם. היקף גיוס החרדים ירד מאז כניסת לפיד לממשלה, והפך נמוך כפי שלא היה במשך עשור. נשים חרדיות שחייבות לצאת לעבודה, לא קיבלו מענה הולם של צהרונים, שלא לדבר על שכר, ובעלי עסקים שמדירים חרדים.

במה כן הצליח לפיד במשמרת הקצרצרה מבחינת זמן, וארוכה מאוד מבחינת תיקון הנזקים להם נזדקק? הצליח להניע את גלגלי השנאה, להבעיר את אש ההסתה כלפי מיעוטים במדינה, להפוך את ההשתלחות באזרחים ללגיטימית, על כל דבר שהוא לא מה שהיה נראה לו.

לא יודעת מה הבינו הבוחרים של לפיד, אני רק מקווה, אפילו לא לטובת החרדים בכלל, אלא לטובתם, שאת מנת המשכל והאינטליגנציה, יידעו לנתב הפעם בקלפי, כי מזוכיזם זו בעיה, בעיקר כשהיא על גב מדינה שלימה. ולפני שאתם באים לחפש את הכסף אצל החרדים, לכו תבדקו אם לפיד לא זימן עוד איזו ישיבת עיתונאים דחופה, בעיצומה של השבת - כדי שלא נשמע.

תגיות:בחירותיאיר לפיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה