שבת

שאלון "השבת שלי" עם קובי אפללו

הוא נח מהרדיפה אחרי החומר, קורא תהילים ואת שירת הבריאה, ובעיקר משלים פערים בשיחות ארוכות עם הוריו. הזמר קובי אפללו מספר על השבת שלו, ומסביר למה אחרי ההבדלה הוא מרגיש צורך עז לנגן

  • י"ז חשון התשע"ד
אא

השבת מבחינתי היא... מתנה וחסד גדול שהקב"ה העניק לנו, אפשרות למעבר למקום אחר בחשיבה - מקום רוחני יותר, משפחתי יותר. השבת מעניקה אפשרות לנוח מהחומר ומהרדיפה אחרי החומר, ולהקדיש את זמנך ומנוחתך לרוח.

סדר היום שלי בשבת... מתחיל ביום שישי בצהריים. זה אחד הרגעים היפים בשבוע, כשאני נכנס לבית ההורים שלי במעלות ומריח את ריח הבישולים של אמא שלי. אחר כך אני יושב עם אבא שלי ועוד כמה חברים, ואנחנו עושים סוג של קבלת שבת עם דברי תורה. אחר כך הולכים לבית הכנסת, מתפללים, חוזרים הביתה, ויושבים לאכול עם המשפחה לאכול. אחרי הארוחה אני משתדל לבלות זמן איכות עם המשפחה, ובהמשך משתדל לקרוא יותר. לפעמים אני עושה טיול בשכונה כדי להוריד את האוכל. למחרת בבוקר כשאני מצליח לקום מוקדם - אני הולך לבית הכנסת. אחרי כן יושבים לאכול שוב עם המשפחה, ואז הולכים לנוח שוב. תענוג.

בית הכנסת שלי... הוא מקום מאוד חם ומשפחתי. הבית של ההורים שלי נמצא הכי קרוב מכל השכונה לבית הכנסת ´אוהל יעקב´. המבנה מאוד יפה, ואני נהנה במיוחד מהפייטנים המוכשרים שגרים בסביבתנו. אני לא מפייט שם הרבה. יש פייטנים מקצוענים שעושים את זה, אני עוד לא מקצועי.

חומר הקריאה שלי... משתנה, אבל עכשיו אני קורא את ´בגן השלום´ של הרב שלום ארוש. ספר מאוד מעניין. אני קורא גם את ´לוחמי התמורות´ של הרב ארז משה דורון, ולפעמים גם קורא תהילים ואת שירת הבריאה.

אצל המשפחה המורחבת... זה בכלל תענוג. יש לי שתי אחיות, וההורים נורא מאושרים כשאנחנו מגיעים. השבת בעצם נותנת לנו אפשרות להיות ביחד - דבר שלא קורה הרבה במהלך השבוע. השבת אצלנו מאחדת את המשפחה.

בדרך כלל אני לא עושה את זה בימי חול, אבל בשבת... אני מבלה בשיחות מעמיקות עם ההורים שלי, מה שלא קורה הרבה במהלך השבוע בשיחות הטלפוניות שלנו, שבאופן טבעי הן קצרות יותר.

כשיוצאת השבת, הדבר הראשון שאני עושה... זה לנסות לברר איך אני מאזן את תחושת הריקנות שפוקדת אותי. משום מה, תמיד כשיוצאת השבת אני ממש מרגיש את הנפש היתרה שעוזבת אותי. יש לי נפילת מתח כזאת, נפילת מצב רוח. אז בדרך כלל אני משתדל לצאת, לנגן לעצמי, לנסוע לחברים ולעשות משהו שיסיח את דעתי מהתחושה הריקה הזו. זה סוג של פרידה קטנה כזאת. רב יקר אמר לי שכדי להתגבר על הריקנות הזו - צריך לנגן או לשמוע מוזיקה. אחת המטרות של דוד המלך בסעודת מלווה מלכה היא גם לתקן את ההרגשה הזאת, וזה מה שאני משתדל לעשות.

תגיות:קובי אפללוהשבת שלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה