דתות

להכיר באמת תוך חמישה צעדים פשוטים

כל אדם יכול להגיע לאמת מכל מקום בעולם. לא צריך מאמץ גדול לכך. במאמר זה תלמדו כיצד

אא

הצעד הראשון: להכיר בעובדות המדעיות

.1 ביקום קיים תכנון ללא ספק. האטום, הכימיה, אריג-הזמן-חלל, קיומם של מים, כח הגרביטציה, מערכת השמש, מחזור המים, הפרמטרים המדוייקים של חוקי הטבע. הטבע נלמד במשך מאות שנים על ידי טובי המדענים, והללו נזקקו למשוואות מתמטיות מורכבות כדי לתאר את דרך התנהגותו.
.2
בעבר חשבו שהחיים מורכבים מאבני-יסוד פשוטות מאוד. חשבו את התא החי לג'לי עלוב, והאמינו שחרקים נוצרים מעצמם מרקבון. כיום אנו יודעים שאפילו התא החי הפשוט ביותר הוא מורכב יותר ממפעל כימיקלים. החיים חובנים בתוכם די-אנ-אי, שהינו סליל מקודד של אותיות באורך בלתי-נתפס, בו נמצא כל המידע הקיים על מערכות הגוף ושיכפול התאים. חקר האנטומיה והתא החי לימדו אותנו שהחיים מורכבים למשעי, הרמוניים וסימטריים, הרבה יותר מהנראה לעין. גדולי המדענים משקיעים את כל מרצם וכוחם האינטלקטואלי בפיענוח המערכות האנטומית של גוף-האדם והמבנים החיים הזעירים ביותר.
3
. בעבר חשבו שהעולם הוא קדמון ומעולם לא היתה ליקום התחלה, כך שאין צורך להסביר את קיומו. כיום מחקרים מדעיים הוכיחו את ההיפך: התפשטות הגלקסיות והתפרקות חומרים רדיואקטיביים מוכיחה שהיתה ליקום התחלה, ממפץ גדול שלפניו לא היה קיים דבר (אפילו לא חלל), ומתוך התפרצות אדירה הופיעו לפתע מאין-מוחלט חומר-אנרגיה-מרחב-וזמן.
לאור נתונים מדעיים אלו הרציונאל יסיק ש:
1. בתכנון הקיים ביקום ובמבנים החיים, והאינטראקציה הקיימת ביניהם, הושקעה אינטלגנציה גבוהה - אותה ניתן לכנות בשם בורא או מתכנן.
2
. שיש ליקום הפיזי בורא, שהוא עצמו אינו זקוק לחומר-אנרגיה-מרחב-וזמן בכדי להתקיים, ומכאן שהוא עצמו אינו-פיזי, אין לו גבולות חומריים כך שהוא אינסופי, הוא אינו תלוי בזמן כך שאין לו התחלה, יש לו יכולת בלתי מוגבלת ליצור כך שהוא כל-יכול. כך שהבורא מתאים להגדרה "א-לוהים" (אלוהים כידוע הוא אינסופי, הוא אינו חומרי ולפיכך הוא גם בלתי-נראה, הוא בלתי מוגבל, בעל אינטלגנציה ויכולת בלתי מוגבלים, והוא בורא היקום וכל היצורים החיים(.
יש כמובן אנשים המנסים לתרץ את המבנים הקיימים על דרך האקראי, אך בכדי לעשות זאת הם משתמשים בדמיון. אדם שהוא ישר יבחר תמיד בהנחת עבודה ראשונית המבוססת על מציאות ולא על דמיון. ניתן להביט בתכנון הנצפה ביקום ולהסיק את המובן מאליו - שיש לו מתכנן ויוצר, או לדמיין כיצד כל הסדר הנצפה נוצר מאליו בצירוף מקרים נדיר. אדם שהוא רציונאל יבחר מטבעו באפשרות הראשונה, כי היא היחידה הנובעת מהסקת מסקנות ישירה מן המציאות עצמה.

 

הצעד השני: להכיר בעובדות הטבעיות
רוחניות פירושה: מהות שהיא קיימת ופועלת, אך בלתי חומרית (כלומר אינה מוגבלת כמו החומר לחוקי הטבע, מסה, מרחב, זמן וכו'). השאלה: האם האדם הוא בסך הכל חומר? או שקיימת בו מהות רוחנית?
החומר פועל בשתי דרכים בלבד:
1. אקראיות (דוגמה: האבן נופלת למקום מסויים)
.2 חוקיות (דוגמה: הנמלה פועלת על פי אינסטינקטים, העולם מסתובב סביב השמש(.
לאדם כידוע קיימת בחירה חופשית ש: (1) היא אינה נעשית באקראיות. (2) היא אינה מוגבלת לחוקים.
מסקנה: מכאן שבאדם קיימת מהות רוחנית.
אתאיסטים הרוצים להתכחש למושג הנשמה, יהיו חייבים להתכחש גם למהות הפנימית ביותר שלהם - הבחירה החופשית. יהא עליהם להאמין שהאדם אינו אלא מכונה הפועלת בהתאם לנסיבות הקיימות, ששום אדם אינו באמת אחראי למעשיו, והבחירה החופשית החא אשלייה הנוצרת מתוך פעולות כימיות-מוחיות. כמובן שאמונה שכזו מבוססת על הדמיון לבדו, היות ושום מחקר מדעי לא הצליח להסביר את יכולת הבחירה האנושית. הבחירה הינה המושג האנושי הבסיסי ביותר, וכל אדם מכיר אותה ממהותו הפנימית ביותר. הרוצה להתכחש לקיומה של הנשמה לא רק יאלץ להתכחש למציאות, אלא גם לאנושיותו. אדם שהוא רציונאל לעומת זאת, יבחר תמיד בהסקת מסקנות מתוך המציאות המוכרת לו, ולא בדמיונות.
הנשמה גם היא על קיום בורא, אשר לא רק יצר אינטראקציה בין היקום לחיים, כי אם גם בין גוף-האדם לנשמה הבוחרת באמצעותו. היות ויש באדם מהות רוחנית, מובן שהגוף הוא רק כלי המשמש את הנשמה, ובמות הגוף יוצאת הנשמה. מכאן המסקנה פשוטה, כי האדם שונה מכל היצורים החיים, וכי יש חיים לאחר המוות.

 

הצעד השלישי: להכיר בעובדות האנושיות:
לאחר שהגענו למסקנה כי יש בורא אינסופי ליקום שהוא בעל אינטלגנציה בלתי-מוגבלת, נוכל להביט במה שברא כדי לברר את רצונו. האם יש משמעות לקיום האדם?
1
. האדם הינו יצור השואף למשמעות ולקיום תכלית. מה שמצריך תכלית שכזו עבורו.
.2
האדם הוא היצור היחידי המסוגל להבחין במציאות הבורא ולנסות להבין את רצונו. מה שמראה כי הבורא תכנן את האדם באופן כזה בו יכיר בו וידע את רצונו.

 .3האדם מטבעו שואף לדת ולדעת את רצון בוראו. לא קיימת תרבות בעולם שלא פיתחה דת. מה שמוכיח שהבורא טבע באדם רגש טבעי לדת, שיוביל אותו לקיים את רצונו.
.4
לבני-האדם כמיהה עמוקה לחיים שלאחר המוות. מה שמראה כי הבורא תכנן את האדם באופן כזה שיקיים את רצונו כדי לשוב אליו.
5. מובן לנו שחכם תמיד יוצר יצירות עבור מטרה כלשהי. האדם הוא היצירה המופלאה ביקום, מה שמחייב משמעות לקיומו.
6
.לאדם בחירה חופשית בין טוב לרע, מה שמוכיח שהבורא הציב אותו בנסיון בעולם הזה לקיים את הטוב ולהתרחק מן הרע - מה שמחייב תורה.
7. בשונה מבעלי החיים, לאדם אין אינסטינקטים המראים לו מהו הטוב ומהו הרע - מה שמצריך את הבורא להורות לאדם כיצד לנהוג, כי האדם לבדו אינו יכול להחליט מהו טוב במקרים רבים ומסועפים.
8. לאדם ישנן שאלות רבות על מהות קיומו והחיים עצמם. מה שמצריך תורה מפורטת מבוראו.
מכיוון שהבורא ברא את האדם, מוכרח שהוא הציב עבורו משמעות, אשר צריכה להנתן בצורה מפורשת בדת כלשהי שיוכלו לעקוב אחריה, לדעת את משמעות החיים והמוות ולהתקרב לבורא ולקיים את רצונו. הבה נבחן את דתות העולם כדי לבדוק האם יש דת שכזו בנמצא.

 

הצעד הרביעי: להכיר בעובדות המעשיות

כאשר הגענו למסקנה שיש בורא לעולם, הסבירות למציאת האמת פשוטה מאין כמוה - כי היא ניצבת על סך של 100 אחוז הגיון.
 99.999
אחוז מן הדתות בעולם מציבות בראשם אלים, שדים ואלילים בעלי גוף, יצרים ומחלוקות שיצרו ומנהלים את העולם. מכיוון שאנו יודעים מבחינה מדעית שהיקום נברא, ומכאן שיש לו בורא שאינו כפוף לחומר וזמן (ובמילא מי שאינו כפוף למרחב ולחומר אין לו גבולות, הוא אינסופי, כך שהוא לא יכול להיות מחולק), ומכיוון שאנו יודעים שכל החומרים בעצם עשויים מאותו הדבר (אטומים) ופועלים כולם באינטראקציה אלו עם אלו (מה שמראה שאין מלחמות בין אלים טובים ורעים או כוחות שונים בעולם) - מכאן מוכח שמי שיצר את היקום והאדם הוא בורא אחד שאין לו שותפים, ושאין לו גוף או דמות הגוף. נתון זה מוכח מכורח המציאות.
כך ש-99.999 מן הדתות בעולם כבר נפסלו מן הרשימה, ואינן יכולות להיות אמת בודאי.
ישנן סך הכל שלוש דתות בעולם הטוענות לבורא אחד, שאין לו גוף או דמות הגוף: היהדות, הנצרות והאיסלאם. הנצרות והאיסלאם נוצרו לאחר היהדות ומתבססות עליה (גם הנוצרים וגם המוסלמים מאמינים ביציאת מצרים ומעמד הר-סיני כפי שמתוארים במקרא.)
כך שההיסטוריה היהודית חייבת להיות אמת (גם לפי שתי הדתות שחיקו אותה), כי בעוד הנצרות והאיסלאם מודים בהיסטוריה היהודית, אין היהדות מודה בהיסטוריה שלהם (הנוצרים מאמינים במשה ונביאי ישראל, אך היהודים אינם רואים בישו ומוחמד נביאים שדיברו עם הבורא(.
כך שההסתברות לכך שהיהדות היא אמת עומדת על 100 אחוז בעוד הנצרות והאיסלאם עומדות על קרן הצבי


הצעד החמישי: להכיר בעובדות ההיסטוריות
בנוסף לכך, מובן לנו שהבורא שברא את האדם בחוכמה כה אדירה - לא ימסור תורה בדרך אותה כל אדם יכול לזייף. הרי כל מוסד פסיכיאטרי שמכבד את עצמו מחזיק לפחות עשרה אנשים שמדווחים שהם מדברים עם א-לוהים, פיות, חייזרים ומפלצות. וידועים לנו לא מעט מקרים של אנשים חולי סכיזופרניה שמדמיינים דברים שאינם קיימים במציאות.
אנו יודעים שהבורא הוא חכם (מהכרת הפיזיקה של היקום והאנטומיה של החי) ולכן אנו יודעים בוודאות מוחלטת שהבורא לא ימסור תורה בדרך אווילית לאדם בודד שגם יכול לשקר להמונים.
כך ששתי הדתות שחיקו את היהדות - הנצרות והאיסלאם - יורדות מיד מעל הפרק, היות ושתיהן טוענות לאדם בודד הטוען שא-לוהים נגלה אליו במערה ומסר לו חוקים ומשפטים.
היהדות איפוא, הינה היחידה הטוענת לאירועים נסיים בקנה מידה שכל העם עד להם - כמו יציאת מצרים, מכות מצרים, קריעת ים-סוף, מעמד הר-סיני, ארבעים שנה במדבר, כיבוש הארץ בצורה ניסית ועוד. היא התורה היחידה העומדת בפני מבחן ההיסטוריה וההגיון, פשוט, כי היא היחידה הטוענת לתורה שניתנה להמונים במעמד אלוקי לאומי.
מכאן שהיהדות היא אמת בודאי, ב-100 אחוז ללא ספיקות כלל.

תגיות:מציאות ה'אמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה