תרבות יהודית

עץ החיים: ציור על כוחה של מצווה

לפי הרב אשל"ג זצ"ל, קיום מצווה מחבר את הענפים לשורש. בנוסף, במילה "מצווה" טמונה המילה "צוותא", כלומר: יחד. מה מתחבר ביחד כאשר מקיימים מצווה? הציירת אורית מרטין עונה לכם, והכל דרך הציור "עץ החיים"

אא

בציור אנו רואים עץ שענפיו ושורשיו דומים, למרות שהענפים צומחים למעלה, והשורשים למטה. הכוונה היא, שהקשר בין עולם החומר, התחתון, לעולם הרוח, העליון, הוא כמו קשר בין שורשי העץ לענפיו. השורשים של עולם החומר הם רוחניים.

כמו כן, אם נהפוך את אותיות המילה – חומר – נקבל : 'מרוח'. מה שיש למעלה – יש למטה. שורשי כל הדברים נמצאים למעלה, בעולם הרוחני - והם מזרימים שפע של אור וחיות בכל המובנים לענפים שנמצאים בעולם החומרי, בעולם הזה.

לכל ענף גשמי יש שורש רוחני שמזרים לו את השפע הזה, ואם אין חסימה בין השורש לענף- הוא יקבל אספקת חיים בזרימה מתמדת.

לפי הרב אשל"ג זצ"ל, קיום מצווה מחבר את הענפים לשורש. בנוסף, במילה "מצווה" טמונה המילה "צוותא", כלומר: יחד. מה מתחבר ביחד כאשר מקיימים מצווה? רובד של עולם החומר עם רובד של עולם הרוח.

המצווה מעוררת אור רוחני בקרב האדם שעושה אותה, ויוצרת אור מקיף ששומר ומגן עליו. הדיבור הוא הכלי שמאפשר לעשות את החיבור הזה. כלומר, כאשר יהודי מקדש בדיבור על היין והחלה בשבת, הוא מחבר את החומר של החיטה והגפן לשורשו הרוחני בעולם העליון. זו גם הסיבה שאדם נקרא בדרגת "מדבר", בתוך מערכת העולם המכילה שכוללת דומם, צומח, חי ומדבר.

רוצים לראות ציורים נוספים של אורית מרטין, הציירת? תוכלו לבקר באתר שלה

תגיות:עץ החייםתרבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה